ابلاغ وام 50 میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک مرکزی

به گزارش مجله جام جهان، معاون اول رئیس جمهور افزایش وام مسکن روستایی از 45 به 50 میلیون تومان را به بانک مرکزی و بنیاد مسکن ابلاغ کرد.

ابلاغ وام 50 میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک مرکزی

جهت دریافت خدمات آلاچیق حیاط منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری مصوبه 11 تیر سال جاری هیئت دولت مبنی بر افزایش سقف وام مسکن روستایی از 45 به 50 میلیون تومان را که بنیاد مسکن در ابتدای اسفند سال گذشته به دولت پیشنهاد داده بود، به بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی باید سهمیه هر یک از بانک های عامل برای اعطای تسهیلات ساخت، نوسازی و بهسازی به 200 هزار واحد مسکونی روستایی، شهرهای زیر 25 هزار نفر و حاشیه شهرها را به بانک ها معین و ابلاغ کند.

همچنین نحوه ضمانت این تسهیلات، به صورت سفته زنجیره ای معین شده است.

  • محاسبه انتظار برای خانه دار شدن در 31 استان | نیم قرن در تهران باید منتظر بمانیم!

سود وام 50 میلیون تومانی مسکن روستایی، 5 درصد بوده و سازمان برنامه و بودجه از محل ردیف بودجه سنواتی مصوب در مورد مابه التفاوت 5 درصد با نرخ مصوب سود تسهیلات در شورای پول و اعتبار را به بانک های عامل پرداخت می نماید.

بنیاد مسکن موظف است تا سهمیه هر استان از این 200 هزار فقره تسهیلات را معین نموده و به بانک مرکزی اعلام کند؛ این بنیاد همچنین مسئولیت نظارت بر ساخت و ساز روستایی با استفاده از خدمات سازمان نظام فنی روستایی را بر عهده خواهد داشت.

لازم به ذکر است سه شنبه این هفته (17 تیر) علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری بیان کرد: اجرای وام 50 میلیون تومانی مسکن روستایی به محض ابلاغ به بانک مرکزی، شروع می گردد.

  • خبر خوش روحانی درباره تحویل مسکن به ثبت نام کنندگان طرح مسکن یکم | دولت چطور مسکن ارزان مردم را تامین می نماید؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 554

به "ابلاغ وام 50 میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ وام 50 میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید