اعلام موضع وزارت ورزش درباره لغو اردوهای ورزشی در خارج از کشور

به گزارش مجله جام جهان، سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص آخرین شرایط و نگاه موجود نسبت به اعزام تیم های ورزشی و ورزشکاران به منظور شرکت در اردوهای آماده سازی خارجی توضیحاتی را ارائه داد.

اعلام موضع وزارت ورزش درباره لغو اردوهای ورزشی در خارج از کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا مهدی علی نژاد، در پاسخ به این که آیا لغو اردوهای خارجی نیم فصل سه تیم فوتبال پرسپولیس، سپاهان و شهر خودرو به دلیل الزام سازمان بارزسی به منزله لغو اردوهای خارجی و تدارکاتی ورزشی در همه رشته هاست؟ اظهارکرد: در ابتدای امر باید بگویم سیاست وزارت ورزش و جوانان این است که در شرایط مالی خاص موجود صرفا در مواردی که ضرورت وجود دارد اعزام صورت گیرد که این نگاه در ارتباط با مسابقات و یا برگزاری اردوهای خارجی است که در خصوص این مساله طی امسال سختگیری های خاصی مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در خصوص باشگاه های فوتبال مباحث مختلفی مطرح بوده و آنها قصد داشتند که اردوهای نیم فصل خود را در خارج از کشور چه به منظور انجام تمرینات و چه به منظور ملاقات محبت آمیز برگزار کند، چرا که این امکان فراهم نبود که همزمان شاهد برپایی کمپ زمستانی در نقاط مختلف کشور به واسطه شرایط آب و هوایی باشیم و به همین دلیل نیز وزارت ورزش و جوانان موافقت کرد که چند تیم باشگاهی فوتبال خارج از کشور اردو داشته باشند.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این که بنا بر اطلاعات کسب شده سازمان بازرسی در تماسی با مدیران عامل باشگاه های فوتبال که قصد داشتند خارج از کشور اردوی آماده سازی نیم فصل داشته باشند اعلام نموده است که با توجه به شرایط مالی به صرفه است که این اردوها در داخل ایران برگزار گردد، اظهار کرد: حسب صحبت هایی که اجرا شده است اجباری در کار نبوده و سازمان بازرسی توصیه نموده بهتر است چنین اقدامی مدنظر قرار گیرد.

علی نژاد ادامه داد: بنابراین ترجیح مدیران باشگاه ها این بود که اردوهای خارجی خود را لغو نمایند اما این مجوز از سوی وزارت ورزش و جوانان داده شده بود که اردوهای خود را خارج از ایران برگزار نمایند، علاوه بر این نظر سازمان بازرسی هم این نبوده است که نامه جدیدی بزند و منع قطعی کند، چرا که در اطلاعیه منتشر شده از سوی این سازمان اشاره شده بود که این مساله پیشنهاد و توصیه شده که اردوهای خارجی لغو گردد و در نهایت جمع بندی به تشخیص مدیرعاملان صورت گرفت و قرار بر این شد که اردوها در داخل کشور برپا گردد.

وی با بیان این که رویه کلی وزارت ورزش و جوانان و شورای برون مرزی این است که با سفرهایی که ضروری نیست مخالفت گردد، عنوان نمود: شرایط مالی کشور خاص است و باید از خروج ارز جلوگیری کنیم.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص ورزشکارانی که در حال کسب سهمیه المپیک هستند و نیز آنهایی که سهمیه المپیک کسب نموده اند نیز اظهار داشت: اردوی ورزشکارانی که در حال کسب سهمیه المپیک هستند و یا خود را برای حضور قدرت در المپیک 2020 توکیو آماده می نمایند مجوز مربوطه به منظور برپایی اردو در خارج از کشور صادر می گردد و نگاه ما به این اردوها به گونه ای است که به المپیکی ها این فضا داده گردد تا اردوهای آماده سازی خود را به بهترین شکل ممکن سپری نمایند.

علی نژاد در خاتمه خاطر نشان کرد: ضرورت های برپایی اردوهای خارج از کشور در شورای برون مرزی آنالیز می گردد و بارها از فدراسیون ها خواسته ایم که شرایط خاص کشور را مدنظر قرار دهند و یاری نمایند تا کمترین فشار ارزی به کشور وارد گردد.

  • ابلاغ دستور سازمان بازرسی | لغو همه اردوهای تیم های فوتبال در خارج از کشور
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 273

به "اعلام موضع وزارت ورزش درباره لغو اردوهای ورزشی در خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام موضع وزارت ورزش درباره لغو اردوهای ورزشی در خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید