انتصاب مجدد گوترش به اسم دبیرکل سازمان ملل

به گزارش مجله جام جهان، مجمع عمومی سازمان ملل روز آدینه اعلام نمود که آنتونیو گوترش را برای دومین بار به اسم دبیرکل سازمان ملل به مدت پنج سال منصوب نموده است.

انتصاب مجدد گوترش به اسم دبیرکل سازمان ملل

به نقل از الجزیره، ولکان بوزکر، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در جریان جلسه برگزار شده برای رای گیری در خصوص تمدید ماموریت گوترش گفت که وی برای بار دوم پیروز شد پست دبیرکلی سازمان ملل را که از ژانویه آینده برای مدت 5 سال شروع می شود به دست آورد.

به همین دلیل، آنتونی بلینکن ، وزیر خارجه آمریکا انتصاب مجدد گوترش به اسم دبیرکل سازمان ملل برای دوره دوم را تبریک گفت و اسم داشت که گوترش ثابت نموده یک رهبر توانمند است.

وی اضافه کرد که ایالات متحده مشتاقانه منتظر است روابط قوی و سازنده خود را با گوترش در جهت پیشرفت به سوی جهانی صلح آمیز و مرفه تر ادامه دهد.

گوترش هم پس از اعلام پیروزی متعهد شد برای ایجاد فضای اعتماد میان کشورهای عظیم و کوچک وممکن ساختن غیرممکن ها، هرآنچه در توان دارد، انجام دهد.

وی اضافه کرد که در طول زندگی خود همواره وظیفه عمومی را خدمت می دانسته است که معتبرترین شکل آن خدمت به مردم و کره زمین است.

گوترش گفت که به صورت برابر و بدون دستور کاری غیر از برنامه منشور ملل در خدمت همه کشورهای عضو خواهد بود.

دوره فعلی دبیرکلی گوترش قرار است در 31 دسامبر 2021 خاتمه یابد. 8 ژوئن ، رئیس شورای امنیت به مجمع عمومی سازمان ملل توصیه کرد که برای دومین دوره گوترش را به اسم دبیرکل انتخاب کند.

طبق ماده 97 منشور سازمان ملل، دبیرکل به پیشنهاد شورای امنیت، به وسیله مجمع عمومی منصوب می شود.

اصلاحات در سازمان ملل

گوترش در سخنرانی خود پس از انتصاب در این سمت گفت که سازمان ملل نیازمند اصلاحات و تحولاتی ظرف 5 سال آینده است.

به گفته وی، این امر باید با کاهش بوروکراسی و بهبود جمع آوری، تحلیل و تبادل اطلاعات محقق شود.

گوترش در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، از لزوم تقویت اصلاحات فعلی و کار بر روی نتایج این تحولات صحبت کرد و خواهان ادامه کوشش ها برای ایجاد شیوه های تازه کار شد.

گوترش اضافه کرد: ما باید فرایند تحول را با پنج تغییر در سالهای آینده تسریع کنیم. این تغییرات شامل بهبود عملکرد در موضوع داده ها، تحلیل و ارتباطات، نوآوری و تحول دیجیتال، منظره استراتژیک، افزایش بهره وری، تمرکز بر دستیابی به نتایج و بهبود فرهنگ کار است.

وی تأکید کرد که همه اینها بوروکراسی غیرضروری را کاهش داده، عملیات را ساده و همکاری را تسهیل می نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1250

به "انتصاب مجدد گوترش به اسم دبیرکل سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتصاب مجدد گوترش به اسم دبیرکل سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید