انعقاد تفاهم نامه دو جانبه گمرکی زمینه توسعه روابط تجاری ایران و روسیه

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران/گیلان ناظر گمرکات گیلان گفت: براساس تفاهم نامه امضاء شده بین روسای گمرک ایران و روسیه شاهد تسهیل تجارت توسط دو گمرک مذکور خواهیم بود.

انعقاد تفاهم نامه دو جانبه گمرکی زمینه توسعه روابط تجاری ایران و روسیه

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، محمد شهبازی، ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندر انزلی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان روسای گمرکات دو کشور ایران و روسیه، اظهار کرد: انعقاد تفاهم نامه دو جانبه زمینه تسهیل و توسعه روابط دو جانبه ایران و روسیه را فراهم می نماید.

وی با بیان این که گیلان دارای دو مرز ورودی بندری است، اضافه کرد: هم اکنون در استان گیلان دو گمرگ فعال در تنها منطقه آزاد شمال ایران در کنار گمرگ بندر آستارای مشغول فعالیت و ارائه خدمات هستند که با تکمیل و بهره برداری از مجتمع بندری کاسپین که از سوی منطقه آزاد انزلی در حال احداث است، در آینده نزدیک ظرفیت توسعه روابط مالی، تجاری و گردشگری دو جانبه چند برابر می گردد.

وی یادآور شد: براساس تفاهم نامه امضاء شده بین روسای گمرک ایران و روسیه شاهد تسهیل تجارت به وسیله آنلاین شدن تجارت دو کشور، کاهش و حذف تشریفات زائد گمرکی، شناسایی تجار فعال خوش نام و معرفی توسط دو گمرک به همدیگر هم چنین شفاف سازی تبادل کالا بین دو کشور خواهیم بود.

ناظر گمرکات گیلان اظهار امیدواری کرد این تفاهم نامه به بهترین شکلی بین دو کشور به اجرا درآمده و ایران و روسیه بیش از پیش در تسهیل تجاری همکاری متقابل داشته باشند.

در ملاقات معاون اول رئیس گمرکات روسیه با مدیرعامل سارمان منطقه آزاد انزلی مدیرکل بنادر و دریانوردی، مدیرکل مالی و دارایی، نماینده وزارات امور خارجه در گیلان، سرکنسول روسیه در رشت و معاونین و مدیران سازمان حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 307

به "انعقاد تفاهم نامه دو جانبه گمرکی زمینه توسعه روابط تجاری ایران و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه دو جانبه گمرکی زمینه توسعه روابط تجاری ایران و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید