ان پی آر: دولت افغانستان با تاخیر در مذاکرات صلح منتظر نتایج انتخابات آمریکا است

به گزارش مجله جام جهان، مدیر شبکه تحلیلگران افغانستان اظهارداشت که دولت کابل برای تاخیر در مذاکرات صلح کوشش می نماید و منتظر نتایخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر است.

ان پی آر: دولت افغانستان با تاخیر در مذاکرات صلح منتظر نتایج انتخابات آمریکا است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، کیت کلارک مدیر شبکه تحلیلگران افغانستان گفت که اشرف غنی مذاکرات صلح با طالبان را به تاخیر انداخته و منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

وی اضافه نمود: به نظر می رسد دولت کابل خواهان ریاست جمهوری جو بایدن است.

در حالیکه رئیس جمهور افغانستان برای تعیین سرنوشت زندانیان به جامانده طالبان لویه جرگه مشورتی صلح را برگزار کرد و این نشست نیز به آزادی زندانیان رأی داده است، ان پی آر با اشاره به توقف فرایند آزادی زندانیان نوشت که به تاخیر انداختن فرایند صلح توسط دولت افغانستان خطر فروپاشی این کوشش ها را در پی دارد.

کلارک تاکید نمود که واشنگتن فرایند صلح را با نیت خروج نیروها از افغانستان راهنمایی می نماید و این سبب نگرانی مقامات افغان از رها شدن این کشور و عدم پایبندی آمریکا نسبت به تعهداتش در قبال افغانستان شده است.

این کارشناس مسائل افغانستان ادامه داد: آیا طالبان خواهان دستیابی به یک توافق سیاسی به وسیله مذاکره است یا اینکه مذاکرات برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از میدان جنگ و آزادی شمار زیادی از زندانیان پیش از فشارهای نظامی به کابل است؟

اشرف غنی در حالی به امید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتظار می کشد که این نامزد حزب دموکرات ماه گذشته در پاسخ به پرسشی توضیح داد که درصورت بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان هیچ مسئولیتی در این باره و پیامدهای آن نخواهد داشت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 714

به "ان پی آر: دولت افغانستان با تاخیر در مذاکرات صلح منتظر نتایج انتخابات آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ان پی آر: دولت افغانستان با تاخیر در مذاکرات صلح منتظر نتایج انتخابات آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید