تقلای ترامپ برای به چالش کشیدن انتخابات در آمریکا

به گزارش مجله جام جهان، تارنمای پولیتیکو گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از بهار و تابستان گذشته با لفاظی هایش و نیز استخدام وکلا، زمینه ای را برای به چالش کشیدن انتخابات ایجاد کرد و اکنون کوشش می نماید این طرح را پیش ببرد.

تقلای ترامپ برای به چالش کشیدن انتخابات در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، این رسانه امریکایی در گزارش امروز چهارشنبه خود آورده است: ترامپ در بهار و تابستان گذشته و در ساعات اولیه روز چهارشنبه بارها اشاره نمود که آرا نباید بعد از روز انتخابات شمارش شوند.

ترامپ همیشه کوشش نموده انتخاباتی را که رقابت ها در آن نزدیک است به چالش بکشد. به هر حال او ماه ها کوشش نموده رای گیری پستی را به تقلب در انتخابات ربط دهد بدون این که شاهدی داشته باشد؛ اقدامی که به نظر می رسد با این پیش بینی ها درباره این که شمارش آرای صندوق های دور درست می تواند در روزهای بعد از روز انتخابات به نفع جو بایدن تمام گردد، مطابقت دارد.

ترامپ تعداد زیادی از وکلا را استخدام نموده تا مانع شمارش آرا پستی گردد و وکلای او ده ها شکایت تنظیم کردند.

اکنون ترامپ خود را آماده می نماید وکلای خود را فعال کند. او روز چهارشنبه از کاخ سفید گفت همان طوری که قبلا هم ادعا نموده از دیوان عالی آمریکا اجازه ندهد بعد از خاتمه ساعت رای گیری آرا دیگری اضافه گردد.

وی مدعی شد میلیون ها نفر به او رای داده اند و ابراز تاسف کرد که گروهی از مردم کوشش می نماید این گروه را نادیده بگیرند.

ترامپ سپس به غلط بیان کرد که در انتخابات تقلب شده و باز هم گفت او در انتخابات پیروز شده است.

پولیتیکو نوشت: تصمیم ترامپ برای از اعتبار انداختن نتایج انتخابات قبل از شمارش کامل آرا در چند ایالت میدان رقابت، یکی دیگر از هنجارهای سیاست آمریکا را تضعیف می نماید. ترامپ ماه ها برای زیر سوال بردن نظام انتخاباتی این کشور کوشش نموده و کوشش تازه او برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات موضوع عجیبی نیست.

این رسانه اضافه کرد: ترامپ به دنبال راه هایی برای به چالش کشیدن این انتخابات است. او در صورت شکست در انتخابات از قدرتمندترین فرد در دنیا به شخصیت غیررسمی تبدیل می گردد.

جین او مالِی مدیر کمپین بایدن، وعده ترامپ در به چالش کشیدن نتایج انتخابات را ظالمانه، بی سابقه و نادرست توصیف کرد.

وی در این بیانیه نوشت: تقریبا 100 میلیون نفر قبل از روز انتخابات رای داده اند که به دلیل اطمینانی بوده که از مقامات انتخاباتی در ایالت های متبوع خود دریافت نموده بودند و این که آرای آنها شمرده خواهد شد. حالا ترامپ کوشش می نماید آرای هر رای دهنده ای را که به این وعده اعتماد نموده غیرمعتبر نشان دهد.

بعضی از جمهوریخواهان درباره وعده ترامپ برای به چالش کشیدن انتخابات با شکایت در دادگاه ها ابراز نگرانی نموده اند.

کریس کریستی فرمانده سابق نیوجرسی که اغلب با رئیس جمهوری آمریکا صحبت می نماید در برنامه ای بی سی گفت این شکایت ترامپ از نظر قانونی و سیاسی غلط است.

ریک سنتروم سناتور سابق از ایالت پنسیلوانیا در تایید این سخنان به سی ان ان گفت: آنچه که از رئیس جمهوری شنیده ام بسیار نگران کننده است. ایده استفاده از تقلب توسط افرادی که ارای مردم را می شمارند، غلط است.

اما دیگر افرادی که ترامپ را می شناسند می گویند از تصمیم ترامپ برای جنگیدن در انتخابات تعجب ننموده اند.

جیک دانل فردی که به عنوان رئیس هتل و کازوینوی ترامپ همکاری نموده می گوید: ترامپ هرگز نمی گوید عادلانه خوردم. این جنگ به او اجازه می دهد واقعیت شکست را انکار کند. خودبینی و خودشیفتگی ترامپ به او اجازه نمی دهد که بگوید بازنده شدم و او همیشه خواهد گفت این انتخابات ناعادانه بود.

ترامپ خود به خبرنگاران گفته است که پیروزی آسان است، شکست هرگز آسان نیست و برای من هم نیست.

تعداد بی سابقه ای از آرا در انتخابات سال جاری به وسیله پستی ارسال شدند و علت آن همه گیری کرونا بود.

کارشناسان انتخابات هشدار داده اند آراییی که در نزدیکی تاریخ سوم نوامبر روز انتخابات در آمریکا ارسال شده اند ممکن است دیرتر برسند و از این رو شمرده نشوند.

جمهوریخواهان مدعی اند نمی توان به هیچ شیوه ای ثابت کرد که آرایی که دیرتر می رسند قبل از روز انتخابات به صندوق انداخته شده اند.

ترامپ با موفقیت توانسته قاضی مورد نظر خود را در دیوان عالی آمریکا منصوب کند که این امر با توجه به اکثریت قضات اکثریت در این دیوان می تواند به ترامپ برای پیشبرد خوسته خود در پرونده های مرتبط با انتخابات یاری کند.

بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با 238 رای الکترال در برابر 213 رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

در همین حال شبکه خبری فاکس نیوز که بطور آنلاین در حال مخابره آخرین نتایج آمار پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، از پیشتازی ترامپ در مجموع آرای شمارش شده در هر یک از ایالت های حساس کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، جورجیا، میشیگان و ویسکانسین خبر داده است.

شمارش آرا در این ایالت ها به همراه ایالت های نوادا و آلاسکا که هنوز آرای آنها بصورت کامل شمارش نشده است، ادامه دارد

انتخابات آمریکا دیروز سه شنبه به وقت محلی برگزار گردید. هنوز تعداد دقیق رای دهندگان اعلام نشده است ولی 103 میلیون نفر بصورت پستی رای داده بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 832

به "تقلای ترامپ برای به چالش کشیدن انتخابات در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلای ترامپ برای به چالش کشیدن انتخابات در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید