اینترنت شاد رایگان است ، توزیع سیمکارت های دانش آموزی منتفی شد

به گزارش مجله جام جهان، وزیر آموزش و پرورش درباره انتها رایگان شدن اینترنت شبکه شاد گفت: اینترنت شاد رایگان است و اگر کسی با مسئله ای روبرو شده اعلام کند. با وزیر ارتباطات هم صحبت کردم و این کار از چند روز قبل صورت گرفته و استفاده از شاد رایگان است.

اینترنت شاد رایگان است ، توزیع سیمکارت های دانش آموزی منتفی شد

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم یاد یاران در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به شرایط بحرانی کرونا در بسیاری استان ها قصدی برای تعطیلی مدارس ندارید؟ گفت: ما موظفیم انواع آموزش را پیش بینی کنیم و در اختیار قرار دهیم و این کار را انجام دادیم.

وی اضافه کرد: اما مرجع صلاحیت دار برای پاسخ به این سوال که آیا حضور افراد ضرر دارد و باید مرکزی تعطیل بشود یا خیر؟ برعهده ستاد ملی کروناست. در مصوبه این هفته ستاد ملی کرونا نیز برای تصمیم گیری درباره هر منطقه ای که مسائلشان حاد می شود به پیشنهاد وزارت بهداشت و وزارت کشور اختیاراتی تفویض شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعلام کردیم حضور دانش آموزان اختیاری است و آنها که حضور می یابند با رعایت پروتکل هاست و خطری که در مدرسه تهدیدشان می نماید بیشتر از خطری نیست که جاهای دیگر آنها را تهدید می نماید گفت: ما نهایت مراقبت را داریم و تا کنون هم گزارش متفاوتی دریافت نکردیم از اینکه بازگشایی فعلی مدارس که منعطف است، مخاطره ای برای دانش آموزان داشته است.

حاجی میرزایی اضافه کرد: هم ما مراقبت می کنیم هم خانواده ها و هم دانش آموزان که کار خوب پیش برود.

وی با بیان اینکه اگر جایی ستاد کرونا تشخیص دهد که حضور دانش آموز ولو به صورت محدود، خطرناک است اعلام می نماید و آنها هم در مدرسه حضور پیدا نمی نمایند، گفت: اما مدارس ما در هرصورت باز هستند. مدارس حلقه اتصال ما با معلمین و دانش اموزان هستند و باید جریان آموزش را پیگیری و کنترل نمایند.

وزیر آموزش و پرورش درباره رایگان شدن اینترنت شبکه شاد نیز اظهار کرد: اینترنت شاد رایگان است و اگر کسی با مسئله ای روبرو شده اعلام کند. با وزیر ارتباطات هم صحبت کردم و این کار از چند روز قبل صورت گرفته و استفاده از شاد رایگان است.

حاجی میرزایی درباره سرعت پایین اینترنت در شبکه شاد نیز گفت: سرعت پایین نیست، بخشی از مشکل به این برمی شود که حدود 197 هزار معلم ما معلم ثابت نیستند و حق التدریس و آموزشیار و ... هستند و شکل گیری کلاس ها یکی دو هفته طول می کشد. یک علت دیگر هم به تقویت زیرساخت های فنی برمی شود که همراه اول متعهد این کار را انجام دهد و در حال اجرا آن هستند.

وی ادامه داد: ظرفیت بخش رسیدگی به مسائل فنی سه برابر می شود و به اشکالاتی که منعکس می شود رسیدگی خواهد شد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه شبکه شاد یک اپلیکیشن بومی است که می خواهد 550 هزار کلاس درس را مدیریت کند و ممکن است در بعضی ساعت ها با مشکل روبرو شود عنوان نمود: این مسائل با مدارا به تدریج حل می شود؛ کما اینکه تا کنون به همین صورت بوده و هرروز از حجم مسائل کاسته می شود.

وی اضافه کرد: شاد زیر بار وسیعی رفته است. تست های لازم قبل از آغاز مدارس صورت گرفته اما اکنون در میدان واقعی زیر بار رفته و باید کارایی خودش را آشکار کند و اگر هم اشکالی هست برطرف بشود. موضوع این است که حتما ظرف یکی دو هفته آینده مسائل حل و فصل خواهد شد.

توزیع سیمکارت های دانش آموزی منتفی شد

وزیر آموزش و پرورش درباره سیمکارت دانش آموزی شاد نیز اظهار کرد: قرار نبود ما این کار را انجام دهیم. بعضی اپراتورها مدعی بودند می توانند سیمکارت شاد را فراوری نمایند و گفتند وزارت ارتباطات با محدودیت شماره روبروست و نمی توانند این کار را انجام دهند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: اما برای ارائه سرویس های ایمن تدابیری در وزارت ارتباطات اندیشیده شده که دانش آموزان بتوانند در قالب بسته هایی از اینترنت ایمن استفاده نمایند. در واقع بحث سیمکارت منتفی شد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که خانواده ها گلایه دارند و می گویند بعضی مدارس از تشکیل کلاس های حضوری امتناع می نمایند اظهار کرد: قطعا اینها تخلف است و باید موضوع را منعکس نمایند؛ حتما رسیدگی می شود. مسئولین مناطق مسئول رسیدگی به این امور هستند و از والدین خواسته ایم خودشان هم نظارت نمایند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خود ما هم گروه های متعددی را مامور نموده ایم که به صورت سرزده از مدارس مختلف بازدید نمایند تا مطمئن شوند کار به نحو صحیحی در حال اجرا است.

حاجی میرزایی همچنین درباره اینکه آیا معلمان نهضتی و حق التدریسی که سال جاری ساماندهی نمی شوند از سال آینده نمی توانند به کلاس درس بروند؟ گفت: سال جاری همه کسانی که قبلا با ما مشغول همکاری بودند را تمدید کردیم. قرار بود با آنها که در آزمون مردود می شوند قطع همکاری بشود اما با تصمیم هیئت وزیران اجازه داده شد که بتوانند کماکان سال جاری هم به ارائه خدمات ادامه دهند.

وی اضافه کرد: معلم اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت است و باید از بین بهترین ها و شایسته ترین ها در یک رقابت سنجیده نیروها را انتخاب کنیم. قانون هم حکم نموده است که ورود نیرو از راستا دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باشد. در حال طراحی هستیم که ورود را به همین روش محدود کنیم که برنامه آینده ما است.

استثناهایی که بدون آزمون استخدام می شوند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در خصوص همه آنها که حق التدریس بودند و در قانون درباره آنها حکم شده، تابع قانون هستیم و آن را اجرا می کنیم گفت: قانون معین تکلیف نموده تا آنها که از قبل 91 با ما همکاری نموده اند و استمرار خدمت داشته اند با شرایطی جذب شوند که آنها از قاعده فوق (ورود و استخدام به وسیله دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی) مستثنی هستند و استخدامشان انجام می شود، برای مابقی نیز استمرار همکاری به وسیله حق التدریس میسر است اما استخدام طبق قانون است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 768

به "اینترنت شاد رایگان است ، توزیع سیمکارت های دانش آموزی منتفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت شاد رایگان است ، توزیع سیمکارت های دانش آموزی منتفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید