اینفوگرافیک ، پول شهرداری تهران کجا خرج می گردد؟

به گزارش مجله جام جهان، بودجه سال جاری شهر تهران در ماه های پایانی سال گذشته تصویب شده و با رویکرد افزایش سرانه های عمومی شهری و احداث پروژه های بزرگ در شهر پی ریزی شد.

اینفوگرافیک ، پول شهرداری تهران کجا خرج می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، اعداد و ارقام این بودجه رشد 51درصدی داشته که با توجه به برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران و تغییر در سطح شاخص عمومی قیمت ها و نوسانات مالی بوده است.

ویژگی شاخص این بودجه، تهیه و تنظیم 3سطحی آن است. این بودجه نسبت به بودجه مصوب سال1401 افزایش داشته که روند معمول و مرسوم شهرداری است که اعتبارات هزینه ای، پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای اعم از پروژه های مستمر و غیرمستمر در سطح منطقه ها و معاونت ها و پروژه های توسعه محله ای و نیز اعتبارات تملک دارایی های مالی را شامل می گردد. بعلاوه بودجه سال1402 شهرداری تهران در راستای برنامه چهارم تحول شهر تهران تهیه شده است؛ بودجه ای بر مبنای مسائل کلیدی شهر و موضوعات پنج گانه برنامه مصوب یعنی حمل ونقل و ترافیک، محیط زیست و آلودگی هوا، ایمنی شهری و بافت فرسوده، مسائل فرهنگی و اجتماعی و هوشمندسازی و بهبود مدیریت. بعلاوه در فرایند تدوین و پیشنهاد پروژه های توسعه محله ای برای اولین بار از نظرات و پیشنهادهای شهروندان تهرانی در قالب طرح من شهردارم استفاده شده است.

یکی دیگر از ویژگی های بودجه، بازنگری در ساختار بودجه شهرداری و سازمان ها و شرکت های تابعه و وابسته به آن بود که ردیف های اعتباری آنها ساماندهی و تجمیع شد. این مسئله موجب ایجاد شفافیت می گردد و در کل با تغییرات در ساختار بودجه علاوه بر تقسیم اعتبار براساس شاخص ها و تدقیق واحدهای سنجش، امکان مقایسه بودجه پروژه های سرمایه ای مستمر و غیرمستمر منطقه ها 22گانه و معاونت ها، سازمان ها و شرکت ها فراهم شده است. از سوی دیگر شفاف سازی و انضباط مالی 2رویکرد اصلی شهرداری تهران در تدوین بودجه1402 بود. در این مسیر 17اقدام تحولی در حوزه بازنگری ردیف های بودجه منطقه ها و ستاد، ادغام بعضی از ردیف ها و تدقیق ردیف های بودجه و تغییر سیاست هزینه سازمان ها و شرکت ها صورت گرفت تا به سمت تدوین بودجه عدالت محور براساس پتانسیل های منطقه ها و برطرف کمبودهای منطقه ها کم برخوردار حرکت نموده و بتوان با برطرف موانع موجود به توسعه شهر تهران یاری کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1402 بروزرسانی: 2 خرداد 1402 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1790

به "اینفوگرافیک ، پول شهرداری تهران کجا خرج می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک ، پول شهرداری تهران کجا خرج می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید