بایدن موقتا سکان کاخ سفید را به هریس واگذار می کند

به گزارش مجله جام جهان، تهران (پانا) - سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا به دلیل انجام معاینه جسمانی که نیازمند بیهوشی است، به طور موقت اختیارات خود را به معاونش تفویض می کند.

بایدن موقتا سکان کاخ سفید را به هریس واگذار می کند

به گزارش مهر، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید گفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای مدت کوتاهی که تحت بیهوشی در جریان معاینات پزشکی آینده قرار می گیرد، وظایف و اختیارات ریاست جمهوری را به معاون خود کاملا هریس واگذار می کند.

ساکی در این رابطه ادامه داد: همانطور که زمانی که رئیس جمهور جورج دبلیو بوش در سال های 2002 و 2007 همین رویه را انجام داد و همچنین با پیروی از فرایند معین شده در قانون اساسی، رئیس جمهور بایدن نیز برای مدت کوتاهی که تحت بیهوشی است، قدرت را به معاون خود منتقل خواهد کرد. معاون رئیس جمهور در این مدت از دفتر خود در وست وینگ (بخش غربی کاخ سفید) کار خواهد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد که رئیس جمهور ایالات متحده برای انجام آزمایش کولونوسکوپی معمولی، به داروی بیهوشی نیاز دارد.

پیشتر جن ساکی در توییتی نوشته بود که صبح امروز جمعه (به وقت محلی) رئیس جمهور برای انجام یک معاینه جسمانی معمول به مرکز درمانی والتر رید خواهد رفت.

خبر فوق در حالی منتشر می شود که جو بایدن که پیرترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است، روز شنبه 79 ساله می شود.

پیشتر ماجرای خروج باد روده وی در حضور خاندان سلطنتی انگلیس، وی را به صدر اخبار رسانه ها منتقل کرده بود. همچنین گاف های متداول وی هنگام سخنرانی های متعدد، این شائبه را ایجاد کرده است که وی صلاحیت لازم برای سِمت ریاست جمهوری آمریکا ندارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1443

به "بایدن موقتا سکان کاخ سفید را به هریس واگذار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن موقتا سکان کاخ سفید را به هریس واگذار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید