تازه ترین گزارش از طرح مالیات برعایدی مسکن

به گزارش مجله جام جهان، یکی از پیش نیازهای اجرای مالیات بر عایدی املاک، راه اندازی سامانه املاک و اسکان بود که چندی پیش توسط وزارت راه و شهرسازی از آن رونمایی شد.

تازه ترین گزارش از طرح مالیات برعایدی مسکن

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

با شیوع کرونا، رایزنی دستگاه های مرتبط با سامانه املاک و اسکان که پیش احتیاج طرح مالیات بر عایدی مسکن است دچار اختلال شده است.

به گزارش خبرنگاران با وجود آنکه از سامانه املاک و اسکان در بهمن سال 98 رونمایی شد، اتصال این سامانه به دستگاه های مرتبط همچون سازمان امور مالیاتی، شهرداری ها، وزارت صمت، دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق، گاز و مخابرات به طور کامل محقق نشده است.

تا پیش از شیوع کرونا و بنا به گفته محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی مکاتبات لازم با دستگاه ها، سازمان ها و مراجع دولتی مذکور انجام و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است، اما فعلا به منظور حفظ بهداشت عمومی امکان ادامه جلسات مقدور نیست.

به گفته محمودزاده، پس از برطرف بحران کرونا، جلسات با سازمان ها و دستگاه های مرتبط برای تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان ادامه خواهد یافت.

بنا بر این گزارش، مجلس شورای اسلامی طرح مالیات بر عایدی مسکن و املاک را به دولت ارائه نموده و دولت اعلام نموده که میخواهد در این خصوص لایحه ارائه دهد. یکی از پیش احتیاجها برای اجرای مالیات بر عایدی املاک و حذف دلال بازی، راه اندازی سامانه املاک و اسکان است که به تازگی توسط وزارت راه و شهرسازی از آن رونمایی شده است.

کارشناسان امیدوارند این آرزوی دیرینه که گفته می گردد از سال 53 مطرح و در سال 66 به دلیل نبود زیرساخت های لازم از دستور کار خارج شده است، در سال 99 رنگ واقعیت به خود بگیرد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 337

به "تازه ترین گزارش از طرح مالیات برعایدی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین گزارش از طرح مالیات برعایدی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید