تداوم احیای جداره های تاریخی و میراث ماندگار معماری تبریز قدیم

به گزارش مجله جام جهان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تداوم مرمت و ساماندهی جداره های تاریخی تبریز اطلاع داد.

تداوم احیای جداره های تاریخی و میراث ماندگار معماری تبریز قدیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با بیان اینکه بافت تاریخی، میراثی ماندگار از معماری گذشته هر منطقه محسوب می گردد که حفظ و نگهداری از آنها وظیفه نسل حاضر است، گفت: در راستای احیا و حفظ آثار تاریخی ارزشمند آذربایجان، مرمت و ساماندهی جداره های تاریخی تبریز از جمله جداره نبش فردوسی، گراند هتل، هتل ژاله، هتل دنیا نما و اکرامی تبریز از سوی معاونت میراث فرهنگی استان در حال اجراست.

آبدار با تاکید بر ضرورت احیا و صیانت از این آثار تاریخی، ادامه داد: در دو سال اخیر در قالب عقد تفاهم با بخش خصوصی و به صورت مشارکتی مرمت و سامان دهی این جداره ها به صورت مداوم در دستور کار بوده و در امسال با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در قالب اقداماتی نظیر برچیدن قسمت های فرسوده نما و مرمت آنها، مرمت پنجره های فرسوده، رنگ آمیزی کارهای چوبی، اصلاح پله روشنایی، اصلاح ازاره سنگی و ... تداوم یافته است که تاکنون بیش از 50درصد نسبت سال گذشته پیشرفت فیزیکی داشته است.

جداره های نبش فردوسی، گراند هتل، هتل ژاله، هتل دنیا نما و جداره اکرامی متعلق به دوره پهلوی بوده و در فهرست آثار ملی ثبت شده اند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 137

به "تداوم احیای جداره های تاریخی و میراث ماندگار معماری تبریز قدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم احیای جداره های تاریخی و میراث ماندگار معماری تبریز قدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید