ترامپ: زمان و مکان دیدار با رهبر کره شمالی مشخص شده است

به گزارش مجله جام جهان، رئیس جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد که مذاکرات با کره شمالی نتایج بسیار خوبی برای دو کشور داشته باشد.

ترامپ: زمان و مکان دیدار با رهبر کره شمالی مشخص شده است

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا نیز پیشتر گفته است دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، تا خاتمه ماه فوریه در مکانی در آسیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

وی گفته بود تیمی را برای انجام تدارکات به مکانی فرستاده است، اما آن محل را فاش نکرد.

ویتنام به عنوان یکی از محل های ممکن برای دومین نشست سران در نظر گرفته می شود اما پمپئو از کشور خاصی نام نبرد.

او گفت که این تیم اساس آنچه که او امیدوار است گامی ملموس و دیگر در جهت مسیری برای غیرهسته ای شدن شبه جزیره کره و آینده ای درخشان برای مردم کره شمالی باشد را پی ریزی خواهد کرد.

سران دو کشور اولین نشست تاریخی خود را ماه ژوئن گذشته در سنگاپور برگزار کردند.

رسانه های آمریکا همچنین گزارش می دهند که استفان بیگان کننده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، هفته آینده از دهکده آتش بس پانمونجوم در منطقه غیرنظامی شده بین کره شمالی و کره جنوبی دیدن خواهد کرد.

انتظار می رود بیگان درباره تدارکات برای دیدار ترامپ و کیم با مقامات کره شمالی گفت و گو کند.

کیم در اولین اجلاس سران با ترامپ در ماه ژوئن سال 2018 در سنگاپور، موافقت کرد که خلع سلاح هسته ای را با هدف تضمین امنیت شبه جزیره کره در برابر تضمین های امنیتی از واشنگتن بپذیرد.

با این حال در چند ماه گذشته و بعد از نشست نخست، پیشرفت چندانی در مذاکرات دو کشور و فرایند خلع سلاح هسته ای ایجاد نشده است پیونگ یانگ خواستار کاهش و یا برداشتن تحریم های آمریکا و سازمان ملل علیه خود در برابر اقدامات اجرا شده مانند انهدام یک سایت آزمایش موشک های هسته ای است اما واشنگتن این نوع اقدامات را بی فایده می داند.

در همین حال رهبر کره شمالی در سخنرانی سال نو میلادی خود خواستار خاتمه دادن به تمرینات نظامی مشترک بین کره جنوبی و ایالات متحده و همچنین جلوگیری از انتقال دارایی های استراتژیک خارجی به شبه جزیره کره شد.

وی همچنین خواستار مذاکرات چند جانبه برای تبدیل شرایط شبه جنگی شبه جزیره به یک معاهده صلح دائمی شد.

در نخستین دیدار مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در آوریل سال گذشته میلادی نیز قرار شد دو کشور تا خاتمه سال 2018 میلادی خاتمه رسمی جنگ کره را اعلام کنند و به طور فعال در مذاکرات چند جانبه با حضور دو کره، آمریکا و احتمالا چین برای ایجاد یک رژیم صلح پایدار و جامع در شبه جزیره فعالیت کنند.

منبع: انتخاب
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 132

به "ترامپ: زمان و مکان دیدار با رهبر کره شمالی مشخص شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: زمان و مکان دیدار با رهبر کره شمالی مشخص شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید