ترامپ: انتها جنگ کره، در یک یا دو روز اتفاق نمی افتد

به گزارش مجله جام جهان، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بعد از نشست صبح امروز (پنجشنبه) خود با رهبر کره شمالی در هانوی، همانند شب گذشته حاضر به پاسخ شفاف به سئوال خبرنگاران در خصوص امکان اعلام سرانجام جنگ کره نشد ولی در اظهاراتی مبهم گفت: این موضوع در یک یا دو روز اتفاق نمی افتد.

ترامپ: انتها جنگ کره، در یک یا دو روز اتفاق نمی افتد

به گزارش ایرنا از رسانه های ویتنام، ترامپ که به همراه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، گفت و گوی کوتاهی با خبرنگاران داشت وقتی در خصوص امکان توافق برای اعلام سرانجام جنگ کره در نشست هانوی مورد پرسش نهاده شد گفت: آنچه اهمیت دارد این است که یک توافق خوب صورت بگیرد و این بدان معنا نیست که این موضوع در یک یا دو روز اتفاق بیافتد ولی ما به سمت آن پیش می رویم.

رییس جمهوری آمریکا گفت: نشست امروز با کیم، همانند نشست شب گذشته در حال دستیابی به موفقیت است گفت و گوهای امروز سازنده بود و اکنون ارتباط بهتری نسبت به گذشته داریم.

او همچنین گفت که راه اندازی یک دفتر ارتباطی ایده خوبی است و از آن استقبال می نماید.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هم گفت: اگر آمریکا بخواهد دفتر ارتباطی خود را در پیونگ یانگ باز کند از این موضوع استقبال خواهد نمود.

رهبر کره شمالی هم در پاسخ به سئوالی در خصوص دیدگاه وی درباره خلع سلاح هسته ای شبه جزیره اضافه نمود که متعهد به خلع سلاح هسته ای است و اگر تمایلی به خلع سلاح هسته ای نداشت اکنون در هانوی نبود و در این نشست شرکت نمی کرد.

سران دو کشور بعد از مذاکرات صبح امروز در یک نهار کاری شرکت کردند.

رهبران دو کشور قرار است امروز پنجشنبه در دومین روز مذاکرات هانوی، چند ملاقات خصوصی و گروهی با یکدیگر داشته باشند.

در ملاقات صبح امروز کیم و ترامپ، آنها مانند نشست روز گذشته یک ملاقات خصوصی برگزار کردند که 45 دقیقه طول کشید بعد مشاوران دو طرف در ملاقات گروهی با سران شرکت کردند.

گزارش ها حاکی است که برنامه کره شمالی برای توقف برنامه موشکی و هسته ای و رویکرد واشنگتن برای کاهش تحریم ها و توافق احتمالی برای سرانجام جنگ کره، مهمترین موضوعات مورد مذاکره در روز دوم نشست سران است.

رهبران دو کشور همچنین قرار است عصر امروز پنجشنبه به وقت محلی، یک توافقنامه مشترک امضا نمایند بعد از آن ترامپ قرار در یک کنفرانس خبری شرکت کند.

خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره از جمله نابودی راکتور هسته ای یونگ بیون و ارایه جدول زمانی برنامه خلع سلاح هسته ای کره شمالی از مهمترین خواسته های ترامپ از کیم است در عوض گفته می گردد که کره شمالی نیز به دنبال برطرف تحریم های بین المللی، امضای توافقنامه نهایی صلح بر مبنای سرانجام جنگ کره، خروج نیروهای نظامی و تسلیحات آمریکا از شبه جزیره کره و ایجاد کانال مستقیم دیپلماتیک برای حل و فصل مسائل است.

رهبران دو کشور پیش از این در خرداد امسال در سنگاپور با یکدیگر ملاقات کردند نتیجه این نشست، توافقی مبهم در زمینه عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره بود.

از آن موقع تاکنون با وجود آنکه کره شمالی یکی از سایت های هسته ای خود را نابود و از آزمایش هسته ای خودداری نموده، آمریکا تنها به توقف رزمایش های مشترک با کره جنوبی اکتفا نموده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 133

به "ترامپ: انتها جنگ کره، در یک یا دو روز اتفاق نمی افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: انتها جنگ کره، در یک یا دو روز اتفاق نمی افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید