ترفندهای کوچک اما مهم برای وزن کم کردن!

به گزارش مجله جام جهان، باشگاه خبرنگاران/ چاقی یا اضافه وزن به یکی از مهم ترین معضلات افراد در این روز ها به خصوص در دوران خانه نشینی با توجه به شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است.

ترفندهای کوچک اما مهم برای وزن کم کردن!

ممکن است برای کاهش وزن راه حل های زیادی را امتحان کرده باشید، اما نه تنها نتیجه ای ندیده اید بلکه ناامید هم شده باشید. دانشمندان به این نتیجه دست یافته اند که انجام هر کاری اگر بر اساس قوانین و مقررات خاص خود باشد حتماً سودمند است؛ بنابراین در ادامه با روش های آزمایش شده توسط محققان می توانید اشتهای خود را در مصرف غذا سرکوب کنید.

مسواک زدن

اگر چند دقیقه قبل از مصرف غذا به مسواک زدن اقدام کنید، سیگنالی به مغز شما هشدار می دهد که غذا تمام شده است و در این صورت دیگر احساس گرسنگی نمی کنید بلکه تا چند ساعت هم سیر خواهید بود.

نوشیدن آب ولرم

محققان به این تیجه دست یافته اند که نوشیدن یک لیوان آب ولرم، 20 دقیقه قبل از غذا باعث پر شدن حجم معده می شود و با این روش مغز از مصرف غذای اضافی دست برمی دارد و به معده دستور سیر بودن می دهد.

ایستاده غذا بخورید

نشسته غذا خوردن باعث تسلط بیشتر بر بشقاب می شود و تا زمانی که حجم معده شما از غذای زیادی پر نشود از سر میز بلند نخواهید شد، به همین علت دانشمندان و متخصصان تغذیه توصیه می کنند که در زمان غذا خوردن حتماً ایستاده باشید؛ چراکه با این روش کالری بیشتری می سوزانید و کمتر غذا می خورید.

مصرف شکلات تلخ

شکلات دارای خواص فراوانی از جمله پرکردن حجم معده است که مصرف آن همراه چای جایگزین خوب شیرینی جاتی مانند شکر، نبات یا قند است به شرط اینکه تلخ باشد. شکلات تلخ در مقدار بسیار کم باعث تامین انرژی می شود و از چاقی یا اضافه وزن پیشگیری می کند؛ بنابراین در طول روز با مصرف دو تکه شکلات تلخ بالای 70 درصد از افزایش وزن خود پیشگیری کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 633

به "ترفندهای کوچک اما مهم برای وزن کم کردن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای کوچک اما مهم برای وزن کم کردن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید