تفکیک و کم حجم سازی پسماند در تهران اجرایی شود

به گزارش مجله جام جهان، یک عضو شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و اقدامات تبلیغی در حوزه پسماند گفت: تفکیک و کم حجم سازی پسماند باید در تهران اجرایی شود.

تفکیک و کم حجم سازی پسماند در تهران اجرایی شود

جعفر بندی شربیانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بازدید خود از مجموعه آرادکوه گفت: در بازدید از آرادکوه کودک اتباع مشاهده نکردیم یا حداقل به ما نشان ندادند. تعداد زیادی از افراد در مجموعه مشغول کار و بیشتر هم در حوزه پیمانکاری هستند و باید توجه داشته باشیم امروز مجموعه آرادکوه با همه مشکلاتی که در شهر تهران در حوزه پسماند دارد اما شرایط رو به مطلوب شدن است.

وی افزود: کارهایی که اجرا شده زیربنایی بوده است و اقداماتی در حوزه پسماند پزشکی، شیرابه ها، تصفیه و تولید برق از پسماند در دو دهه اخیر اجرا شده است.

شربیانی ادامه داد: از جایگاه ریاست شورای شهرستان ری مجموعه آرادکوه را تهدیدی برای کهریزک و اطراف ان می دانم که مواردی همچون بوی نامطبوع و موضوعات زیست محیطی مثل الودگی ها را به مردم تحمیل می کند، لذا راه حل مشخص در زمینه آرادکوه این است که تلاش کنیم زباله ای که به سمت ری و آرادکوه از تهران می آید اولا تفکیک شده باشد و در مرحله بعد حجم پسماند را با انجام اقدامات فرهنگی کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: در تهران باید با پیوست های فرهنگی و تبلیغی دو موضوع مهم کم حجم کردن پسماند و تفکیک آن رااجرایی کنیم. بی تردید با تحقق این مهم آرادکوه را می توان به فرصت تبدیل کرد. اعتقاد دارم تهران باید عوارض خود را نسبت به این معضلات و مشکلاتی که به شهرستان ری تحمیل می کند، پرداخت کند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در برخی موضوعات رویکرد شهر تهران باید تغییر کند تا این اتفاقات در نقاط دیگری اتفاق بیفتد و به شهرستان ری سرازیر نشود.

شربیانی در پاسخ به این موضوع که با ورود شهرداری به موضوع بچه ها زباله گرد این بچه ها از خیابان ها به کارگاه های حاشیه شهر برای تفکیک پسماند برده شدند و نحوه برخورد شهرداری تهران با این موضوع گفت: باید به این موضوع ورود جدی داشته باشیم. متاسفانه تفکیک پسماند در حاشیه شهر آنقدر مجذوب کننده شده که سوله های صنعتی تعطیل و برای این کار اجاره داده می شوند و اکثرا به صورت غیر اصولی مشغول این کار هستند.

وی در سرانجام اظهارکرد: از کمیسیون سلامت و خدمات شهری درخواست کرده ام که چاره ای برای این موضوع اندیشیده شود که جلوی فراهم شدن چنین بستری گرفته شود که این کار بخشی در سیاستگذاری های شورا محقق می شود و بخش اصلی در اجرا باید از طریق شهرداری تهران انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1397

به "تفکیک و کم حجم سازی پسماند در تهران اجرایی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفکیک و کم حجم سازی پسماند در تهران اجرایی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید