تورم دیرتر از معمول به نرخ هدف برمی گردد

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران: رئیس بانک مرکزی کانادا گفت: تورم شاید دیرتر از معمول به نرخ هدف برگردد. رئیس بانک مرکزی کانادا می گوید که چارچوب سیاست پولی این نهاد به اندازه ای انعطاف پذیر است که شرایط را برای رسیدن نرخ تورم به تورم هدف یعنی دو درصد با سرعتی آهسته تر فراهم می آورد.

تورم دیرتر از معمول به نرخ هدف برمی گردد

به گزارش خبرنگاران، استیفن پولوز که تیف مکلم جانشین وی سوم ژوئن این پست را از وی تحویل خواهد گرفت، کمتر از یک هفته پیش نیز به طور کاملا شفاف اعلام کرده بود که احتمالا نرخ بهره کنونی کانادا که در کف تاریخی خود واقع شده است، به این زودی ها افزایش نخواهد یافت.

استفن پولوز:رئیس بانک مرکزی کانادا

گرایش کاری:سیاست پولی

مکتب فکری: مانتریست

نرخ تورم سالانه کانادا در ماه آوریل برای نخستین بار از سال 2009 تا به امروز و تحت تاثیر پاندمی ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت، منفی شد. پولوز در جریان یک سخنرانی ویدئویی برای دانشگاه آلبرتا گفت که بانک مرکزی کانادا می تواند اجازه دهد نرخ تورم نسبت به حالت معمول کُندتر یا سریع تر افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: چارچوب سیاست پولی ما از حیث مدت زمان بازگشت به نرخ تورم هدف به اندازه کافی انعطاف پذیر است و این موضوع به ما اجازه می دهد که در راستای جلوگیری از تشدید غیرعمدی نگرانی های مرتبط با ثبات مالی، تصمیمات تاکتیکی اتخاذ کنیم.

پولوز به منظور تاکید بر این واقعیت که ممکن است تورم هدف دیرتر از معمول احیا شود، به این نکته اشاره کرد که نرخ تورم هدف در محدوده قابل کنترل یک تا سه درصد در نوسان است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 585

به "تورم دیرتر از معمول به نرخ هدف برمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورم دیرتر از معمول به نرخ هدف برمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید