خبرنگاران بحران کرونا در اروپا، با 366 فوتی ایتالیا بعداز چین ایستاد

به گزارش مجله جام جهان، تهران- خبرنگاران- ایتالیا با اعلام نزدیک به یکهزار و 500 مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا و فوت 133 نفر در 24 ساعت گذشته، به دومین کشور درگیر با کرونا بعد از چین تبدیل شد.

خبرنگاران بحران کرونا در اروپا، با 366 فوتی ایتالیا بعداز چین ایستاد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره مراقبت مدنی ایتالیا یکشنبه شب اعلام نمود که در 24 ساعت گذشته آمار مبتلایان به کرونا در این کشور با 25 درصد رشد به 7 هزار و 375 نفر رسید که بیشتر آمار ابتلا بعد از چین است.

همچنین این نهاد بهداشتی ایتالیا گفت که در 24 ساعت گذشته 133 نفر دیگر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و مجموع فوتی های این بیماری در این کشور به 366 تن رسید.

بنابر اعلام رییس این نهاد، تا به امروز 622 نفر از مبتلایان در ایتالیا بهبود یافته اند و 650 نفر نیز در شرایط وخیم و تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

امروز همچنین اعلام شد که ژنرال سالواتوره فارینا رییس ستاد کل ارتش ایتالیا نیز به کرونا مبتلا شده و در منزل خود در قرنطینه قرار گرفته است.

تا به امروز کره جنوبی با 6 هزار و 566 مورد ابتلا به کرونا پس از چین بیشترین مبتلایان را داشت، اما ایتالیا با آمار جدید مبتلایان به دومین کشور درگیر با این بیماری تبدیل شد.

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا روز گذشته با امضای حکمی برای جلوگیری از انتشار وسیع تر کرونا دستور داد بخش هایی از شمال این کشور که 16 میلیون نفر از جمعیت را در بر می گیرد، قرنطینه گردد. بنا بر این دستور، ورود و خروج در شهرهای مهمی مانند میلان و ونیز بشدت محدود می گردد.

دولت واتیکان نیز با توجه به اینکه بیشتر جمعیت آن سالخورده هستند، اقدامات پیشگرانه ای برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ نموده است.

واتیکان روز پنجشنبه گذشته اولین مورد ابتلا به این بیماری را ثبت کرد و پزشکان در انتظار نتایج آزمایشات بر روی شخص دیگری هستند که در مراسمی در واتیکان در ماه گذشته میلادی شرکت نموده بود.

واتیکان روز گذشته نیز اعلام نمود که مراسم دینی روز یکشنبه به شکل مستقیم به وسیله ویدیو کنفرانس به جای پنجره مشرف به میدان سنت پیتر انجام خواهد شد.

منطقه لمباردی، بخش هایی از ونیز و اطراف آن در منطقه ونتو و همچنین پارما و ریمینی در منطقه امیلیا رومانیا در ناحیه قرنطینه قرار گرفته اند که یک چهارم از جمعیت ایتالیا در این نواحی زندگی می نمایند.

روزنامه کوریره دلا سرا پیش از صدور این حکم نوشته بود کسانی که از قوانین قرنطینه تخطی نمایند، به زندان محکوم خواهند شد.

بر اساس دستورالعمل جدید دولت ایتالیا، از مردم خواسته شده تا منطقه لمباردی و 11 استان تعیین شده دیگر را ترک ننمایند یا از نقاط دیگر به آنجا سفر ننمایند.

تمام موزه ها، باشگاه های ورزشی، مراکز فرهنگی، پیست های اسکی و استخرهای شنا در این نواحی تعیین شده تعطیل خواهد بود. همچنین مرخصی تمام کادر درمانی، مراسم عروسی و خاکسپاری و مسابقات ورزشی تعلیق شده و تا حد امکان دورکاری کارمندان در اولویت قرار می گیرد.

علاوه بر این، تمام مدارس و دانشگاه ها تا سوم آوریل (15 فروردین) تعطیل شدند. دولت ایتالیا پیشتر مدارس و دانشگاه ها را تا 15 مارس (25 اسفند) تعطیل نموده بود. کافه ها و رستوران ها در دوره قرنطینه باز خواهد بود، به شرط آنکه مشتریان فاصله یک متری از یکدیگر را رعایت نمایند. پیشتر فقط 11 روستا که با عنوان نواحی قرمز شناخته می شوند، قرنطینه شده بودند.

نیکولا زینگارتی رهبر حزب دموکرات ایتالیا هم از جمله افرادی است که به کرونا مبتلا شده است. کرونا به همه مناطق 22 گانه ایتالیا سرایت نموده اما بیش از همه مناطق ثروتمند و توسعه یافته شمال کشور را درگیر نموده است.

لمباردی یکی از ثروتمندترین مناطق ایتالیاست که 10 میلیون نفر جمعیت دارد. میلان با 1.4 میلیون نفر جمعیت مرکز لمباردی و پایتخت اقتصادی ایتالیا به شمار می رود. قرنطینه یک ماهه این مناطق، خصوصا ونیز که مرکز گردشگری ایتالیا به قلمداد می گردد، زیان سنگینی به اقتصاد این کشور وارد می نماید.

سازمان جهانی بهداشت روز آدینه از ایتالیا خواست تا بر اتخاذ تدابیر لازم برای مهار کرونا بشدت متمرکز گردد. دولت ایتالیا وعده داده است که 7.5 میلیارد یورو برای مقابله با تبعات کرونا هزینه کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 372

به "خبرنگاران بحران کرونا در اروپا، با 366 فوتی ایتالیا بعداز چین ایستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بحران کرونا در اروپا، با 366 فوتی ایتالیا بعداز چین ایستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید