خبرنگاران فرماندار: فضای ایمن برای تحصیل دانش آموزان ملایری مهیا است

به گزارش مجله جام جهان، همدان- خبرنگاران- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، فضای امن و ایمنی برای تحصیل 50 هزار دانش آموزان این شهرستان در سه منطقه آموزشی ملایر، جوکار و سامن مهیا شده است و والدین نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

خبرنگاران فرماندار: فضای ایمن برای تحصیل دانش آموزان ملایری مهیا است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

قدرت الله ولدی روز شنبه در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه شاهد زینب کبری(س) ملایر ضمن تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت گفت: این آمادگی در شهرستان ملایر وجود دارد که همانند دیگر مناسبت ها و برنامه های خاص و ویژه، فصل آموزش را نیز آغاز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش تعطیل بردار نیست بیان نمود: تمامی دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی برای بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس در دستور کار قرار گرفته است و از امروز/شنبه/ 50 هزار دانش آموز در سه منطقه آموزشی ملایر، سامن و جوکار سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

ولدی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب، دستورات رییس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس تاکید نمود: دانش آموزان باید همیشه سه اصل شستشوی دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از ماسک را مد نظر قرار دهند تا اتفاقی برای آنها و خانواده هایشان نیفتد.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: در طول هشت سال دفاع مقدس، بمباران شهرها و مبارزه با دشمن در هر شرایطی در طول 40 سال از عمر انقلاب آموزش تعطیل نشد و امروز دانشمندان و نخبگان زیادی در این کشور پرورش پیدا کردند و علم را به درستی ترویج دادند.

ولدی با اشاره به مجازی شدن آموزش در شرایط شیوع ویروس کرونا، از مجمع خیران مدرسه ساز ملایر، اوقاف و امور خیریه و دیگر خیران خواهان شد: سمت و سوی یاری های خود را به سمت یاری های بهداشتی و یاری برای خرید گوشی های هوشمند سوق دهند تا آموزش و پرورش به صورت امانت در اختیار مدارس و دانش آموزان بی بضاعت قرار دهد و دانش آموزان از آموزش فضای مجازی محروم نشوند.

سرزده از مدارس بازرسی می کنیم

وی تاکید نمود: با توجه به برنامه ریزی های آموزش و پرورش در معین زمان آموزش در فضای مجازی و زوج و فرد بودن کلاس ها، والدین و دانش آموزان به گونه ای برنامه ریزی نمایند تا در فرصت زمانی تعیین شده بتوانند از مطالب درسی و علم اندوزی به نحو احسن استفاده نمایند.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه از سال های گذشته همیار پلیس در مدارس آغاز به فعالیت کرد گفت: همیاران بهداشت نیز می توانند در بین دانش آموزان و خانواده ها آغاز به فعالیت نمایند و با فرهنگ سازی این امر مهم، نکات بهداشتی و موارد لازم به ویژه سه اصل مهم بهداشتی مقابله با کرونا را تذکر دهند.

ولدی با تاکید بر اینکه بازرسی های ما به طور مستمر و سرزده از مدارس ادامه دارد بیان نمود: مدیران مدارس باید در این شرایط فضای مدارس را به گونه ای مهیا نمایند که دانش آموزان با خیال راحت در مدارس حضور یابند و به تحصیل بپردازند.

وی ادامه داد: شرایط این شهرستان هم اکنون در شرایط زرد است و با اقدامات و برنامه ریزی های خوبی که آموزش و پرورش ملایر مد نظر قرار داده، از دانش آموزان محافظت می گردد.

والدین نگران فرزندان خود نباشند

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز در این آیین با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب، فرهنگیان و مربیان آموزش و پرورش را افسران لشگر پیشرفت کشور دانست و گفت: سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا سال تحصیلی جدید را متفاوت با سال های گذشته آغاز می کنیم و شیوع ویروس کرونا به همه ثابت کرد که علم از ثروت بهتر است.

هادی سلگی خواهان همکاری و همراهی بیشتر والدین با مدارس شد و بیان نمود: آموزش در کنار حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس به چند شکل ارایه می گردد و دانش آموزان باید یاد بگیرند که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی محافظ سلامتی خود و خانواده هایشان باشند.

وی ادامه داد: از امروز بیش از 38 هزار دانش آموز در منطقه آموزشی ملایر در مقاطع مختلف تحصیل خود را آغاز کردند که از این تعداد بیش از 21 هزار نفر در دوره ابتدایی، بیش از 9 هزار نفر در دوره اول متوسطه و مابقی در دوره دوم متوسطه هستند.

سلگی گفت: این امید را به خانواده ها می دهیم که در کنار آموزش، سلامتی را نیز برای فرزندان آنها تامین می کنیم و والدین و دانش آموزان نیز باید در این زمینه با ما همراهی و همکاری نمایند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر ادامه داد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 300 مدرس این شهر به اینترنت تجهیز شد و مدارس روستاهایی که زیرساخت آنها برای استفاده از اینترنت مشکل داشت، در حال پیگیری و تجهیز برای آغاز سال جدید تحصیلی است.

سلگی اضافه نمود: برای سال جدید تحصیلی 2 هزار و 500 معلم در ملایر سازماندهی شده اند و سال جاری اکثریت نیروها استمرار خدمت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 736

به "خبرنگاران فرماندار: فضای ایمن برای تحصیل دانش آموزان ملایری مهیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: فضای ایمن برای تحصیل دانش آموزان ملایری مهیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید