خبرنگاران کرونا روزانه 100 میلیون ریال به آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای خسارت زد

به گزارش مجله جام جهان، شهرکرد- خبرنگاران- دبیر کانون انجمن صنفی آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: آکادمیهای آزاد کشور پس از شیوع کرونا روزانه 100 میلیون ریال خسارت دیدند.

خبرنگاران کرونا روزانه 100 میلیون ریال به آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای خسارت زد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

سید اسماعیل سید اشرفی روز آدینه در سفر به شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: در کشور 11 هزار و 735 آکادمی آزاد فعالیت دارند که بیش از 90 درصد این آکادمی ها با مدیریت زنان است.

وی با تاکید بر اینکه 60 درصد این زنان سرپرست خانوار هستند و 95 درصد آکادمی ها در محیط های استیجاری فعال هستند، گفت: تعطیلی این آکادمی ها از اسفندماه به دلیل شیوع کرونا، باعث متضرر شدن مدیران آکادمی ها شده است.

دبیر کانون انجمن صنفی آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای با تاکید بر اینکه برآورد خسارت این آکادمی ها و به ستاد ملی کرونا نیز ارائه شده است، گفت: هنوز برای حمایت از این قشر برنامه ریزی خاصی نشده است.

سید اشرفی گفت: برای جبران خسارت این آکادمی ها پرداخت 160 میلیون ریال تسهیلات تصویب شد که این میزان به 60 میلیون ریال کاهش پیدا کرد و به دلیل مسائل مختلف از جمله تامین وثیقه، نداشتن بدهی و یا چک برگشتی،بعضی از مدیران از دریافت این تسهیلات منصرف شدند.

وی به انعقاد تفاهمنامه جدید با چهار بانک برای پرداخت تسهیلات با کارمزد 10 درصد اشاره نمود و گفت: این تسهیلات در اختیار آکادمی های آزاد قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگاران، یکم تا ششم مردادماه به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

ویروس کرونا که منجر به بیماری کووید 19 شده است، بسیاری از کشورهای دنیا درگیر نموده است و سازمان بهداشت دنیای را برآن داشته تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 671

به "خبرنگاران کرونا روزانه 100 میلیون ریال به آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا روزانه 100 میلیون ریال به آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید