خبرنگاران گسترش گونه هندی ویروس جهش یافته کرونا در اروپا

به گزارش مجله جام جهان، تهران-خبرنگاران- پس از انگلستان، بلژیک و سوئیس، وزارت بهداشت ایتالیا نیز از شناسایی دو مورد ابتلا به گونه هندی ویروس جهش یافته کرونا در این کشور اطلاع داد. بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، این نوع ویروس کرونا به دلیل جهش مضاعف آن به مراتب از دیگر گونه ها مسری تر است.

خبرنگاران گسترش گونه هندی ویروس جهش یافته کرونا در اروپا

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو، نوع هندی ویروس جهش یافته کرونا قلمرو خود را بتدریج در کشورهای اروپایی گسترش می دهد، پس از انگلستان، بلژیک و سوئیس، اکنون مقامات بهداشتی ایتالیا نیز از ثبت دو مورد ابتلا به این نوع ویروس جهش یافته کرونا در ناحیه ونتو (واقع در شمال شرقی این کشور) گزارش داده اند.

روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا نیز از ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونای هندی در توسکانی (واقع در مرکز این کشور) در ماه گذشته (مارس) خبر داده است.

لوفیگارو اضافه کرد: ایتالیا روز یکشنبه گذشته ورود مسافران از مبدأ هند به این کشور را ممنوع اعلام نموده است.

روبرتو اسپرانزا، وزیر بهداشت ایتالیا در این باره توضیح داد: ایتالیایی های مقیم هند می توانند بازگردند مشروط بر اینکه در بدو ورود به خاک این کشور آزمایش کرونا انجام داده و دوره قرنطینه را سپری نمایند.

همچنین مقامات بهداشتی سوئیس از شناسایی نخستین مورد ابتلا به نوع هندی ویروس جهش یافته کرونا در این کشور خبر دادند.

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، نوع هندی ویروس کرونا به دلیل جهش مضاعف قدرت سرایت بیشتری نسبت به دیگر گونه ها دارد.

پیشتر مقامات بهداشتی بروکسل نیز از شناسایی نوع هندی ویروس جهش یافته کرونا برای نخستین بار در میان گروهی از دانشجویان که از هند برای گذراندن دوره آموزشی در رشته پرستاری وارد بلژیک شده اند، خبر دادند.

روزنامه فرانسوی اوئست فرانس روز آدینه گذشته نوشت: دولت انگلستان پس از ثبت 103 مورد از نوع هندی ویروس جهش یافته کرونا، پروازهای مسافربری از مبدأ هند را محدود کرد؛ فرانسه نیز اعلام نمود که مسافران از مبدأ هند در بدو ورود به خاک این کشور باید دوره قرنطینه اجباری را سپری نمایند.

به نوشته لوموند، دولت کانادا با افزایش موارد مبتلا به کووید-19 در میان مسافران از مبدأ هند و پاکستان، پروازهای ورودی از این دو کشور را به مدت 30 روز ممنوع نمود.

کشور هند وارد یک شرایط بحرانی بی سابقه شده است. تقریبا در یک هفته گذشته یک میلیون 900 هزار مورد جدید در این کشور ثبت شده است و آمار کل ابتلا به کرونا در هند را از مرز 17 میلیون نفر فراتر برده است. ظرفیت بیمارستان ها در سرتاسر هند تکمیل شده اما این بار بیشتر جوانان هستند که در بیمارستانها بستری می شوند.

در دهلی نو پایتخت هند، صدای آژیر آمبولانس ها در طول شبانه روز شنیده می گردد. در بیمارستان دولتی لوک نایاک که عظیم ترین مرکز درمان بیماران کرونایی در پایتخت است، هر دو بیمار در یک تخت قرار می گیرند درحالی که بیماران دیگر بر روی برانکارد در بیرون بیمارستان به دنبال اکسیژن هستند. تعدادی سیلندر اکسیژن با خود همراه دارند و تعدادی دیگر به دلیل نبود اکسیژن، جان خود را از دست می دهند. دهلی و بمبئی دارای بالاترین آمار ابتلای روزانه به کرونا در هند هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1166

به "خبرنگاران گسترش گونه هندی ویروس جهش یافته کرونا در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گسترش گونه هندی ویروس جهش یافته کرونا در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید