خبرنگاران یونسکو : کشورها اطلاعات کرونا را به اشتراک بگذارند

به گزارش مجله جام جهان، تهران- خبرنگاران- سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) از کشورهای دنیا خواست تا اطلاعات ویروس کرونا را به اشتراک بگذارند.

خبرنگاران یونسکو : کشورها اطلاعات کرونا را به اشتراک بگذارند

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، سازمان یونسکو روز دوشنبه در نشستی مجازی با وزیران علوم 73 کشور دنیا برای همکاری های بین المللی در خصوص ویروس کرونا برگزار کرد.

آزادی علوم از جمله موضوعاتی است که سازمان یونسکو ماه ها بشدت پیگیر آن است. در همین رابطه دبیرکل یونسکو معتقد است که همه گیری دنیای ویروس کرونا لزوم اشتراک بهتر و بیشتر اطلاعات برای نجات زندگی را برجسته و ضروری نموده است.

آدری آزولا گفت: همه گیری دنیای کووید 19 ما را از اهمیت علم در تحقیقات و همکاری های بین المللی مطلع ساخته است. این بحران همچنین فوریت به اشتراک گذاری بهتر دانش را به ما نشان می دهد.

در نشست امروز (دوشنبه) یونسکو به ناکافی بودن تبادل دانش بین کشورها، تقویت پیوند بین علم و تصمیمات سیاسی و اجازه دسترسی آزاد به داده های علمی پرداخته شد.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

آمریکا در حال حاضر بیشترین موارد ابتلا در دنیا را داراست و بیشتر مبتلایان ساکن نیویورک هستند. بیمارستان های نیویورک با کمبود منابع مورد احتیاج برای مداوای بیماری کووید - 19 روبه رو شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 438

به "خبرنگاران یونسکو : کشورها اطلاعات کرونا را به اشتراک بگذارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یونسکو : کشورها اطلاعات کرونا را به اشتراک بگذارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید