خبرنگاران 101 زندانی ایرانی در گرجستان تحویل مقامات قضایی کشور می شوند

به گزارش مجله جام جهان، تهران - خبرنگاران - با کوشش های وزارت امور خارجه و در چارچوب توافق با دولت گرجستان، 101 زندانی ایرانی در فرودگاه ارومیه تا ساعاتی دیگر تحویل مقام های قضایی جمهوری اسلامی ایران می شوند.

خبرنگاران 101 زندانی ایرانی در گرجستان تحویل مقامات قضایی کشور می شوند

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه حمایت از اتباع ایرانی در خارج از مهمترین اولویت های وزارت امور خارجه محسوب می گردد و نمایندگی های سیاسی و کنسولی کشورمان ماموریت دارند با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در مساعدت و رسیدگی به شرایط اتباع ایرانی، خصوصا زندانیان در خارج از کشور اهتمام ویژه داشته باشند. این مهم در شرایط کنونی که ویروس کرونا سراسر دنیا را در برگرفته، اهمیت افزونتری یافته است.

در همین چارچوب، اقدامات حمایتی از قبیل کسب اطلاع از سلامت اتباع ایرانی، امکان دیدار حضوری، تامین اقلام شخصی مورد احتیاج، اعطای مرخصی یا انتقال نامبردگان به کشور در دستور کار و رایزنی قرار داشته و دارد.

وزارت امور خارجه به وسیله سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و بهره گیری از ظرفیت رایزنی های دیپلماتیک و بستر موجود در حوزه همکاری های قضایی میان دو کشور، در یک سال و نیم گذشته پیگیری های مستمر و مداومی را برای دست یابی به راه حل اجرایی مطلوب به منظور انتقال محکومان به حبس ایرانی به میهن اسلامی و گذراندن بقیه دوران محکومیت آنان در داخل کشور به عمل آورده است.

بر این اساس طبق توافق با دولت گرجستان، 101 زندانی ایرانی بعد از ظهر امروز - چهارشنبه - در فرودگاه ارومیه تحویل مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران خواهند شد.

دستگاه دیپلماسی ضمن ارج نهادن به اقدام مثبت دولت و مقامات قضایی گرجستان، از قوه قضاییه، وزارت دادگستری، ستاد ملی کرونای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی ماهان و همچنین استاندار آذربایجان غربی، سایر مقامات آن استان و نیروهای نظامی و انتظامی تامین کننده امنیت پرواز که زمینه لازم را برای اجرای این مهم فراهم نموده اند، قدردانی کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 404

به "خبرنگاران 101 زندانی ایرانی در گرجستان تحویل مقامات قضایی کشور می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 101 زندانی ایرانی در گرجستان تحویل مقامات قضایی کشور می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید