خدمات ویژه آی بی ام و آمازون به شرکت های نفتی

به گزارش مجله جام جهان، دو شرکت آی بی ام و آمازون از همکاری با یکدیگر برای طراحی مجموعه ابزاری به منظور کمک به شرکت های نفتی برای مدیریت مجموعه داده های پراکنده شان خبر داده اند.

خدمات ویژه آی بی ام و آمازون به شرکت های نفتی

آمازون در سال 2018 با همکاری شرکت رویال داچ شل فناوری را ابداع کرد که داده های کاغذی حاصل از بیش از یک قرن فعالیت این شرکت را به فرمتی استاندارد مبدل کرد تا کارایی و بهره وری این شرکت در جریان فعالیت های مختلف افزایش یابد.

فناوری مذکور به طور گسترده و منبع باز بین صنایع مختلف به اشتراک گذاشته شد و البته تنها بر روی مراکز داده مبتنی بر کلود کامپیوتینگ کار می کند. برخی کشورهای تولیدکننده نفت مانند نیجریه، عربستان سعودی و روسیه که از مراکز داده آمازون استفاده نمی کنند، شرکت های زیرمجموعه خود را وادار به ذخیره سازی داده هایشان در داخل کشورهایشان می کنند. برای اینکه کشورهای یادشده نیز بتوانند از این خدمات استفاده کنند، آی بی ام و آمازون راه حلی اندیشیده اند.

شرکت های نفتی با استفاده از فناوری تازه آی بی ام موسوم به اوپن شیفت می توانند از ابزار داده مبتنی بر فناوری کلود در مراکز داده خصوصی شرکت های خود در کشورهایشان استفاده کنند.

مانیش چاولا، مدیر عامل جهانی انرژی، منابع و تولید در IBM، در مصاحبه ای گفت: بخش بسیار مهمی از بازار نفت را داده ها تشکیل می دهند و افزایش دسترسی به ابزار مدیریت داده به شرکت های نفتی کمک می کند تا از دارایی های غیرنفتی مانند انرژی باد و خورشید نیز برای تأمین انرژی استفاده کنند. انرژی های تتازه پذیر به تولیدکنندگان امکان می دهد تا از بروندادها و خروجی ها در مکان ها و زمان های مختلف مطلع باشند. از این طریق حضور در بازار انرژی های تتازه پذیر برای آنها آسان تر می شود، زیرا این شرکت ها تمام داده های مربوط به انرژی باد و خورشیدی، داده های خطوط انتقال و غیره را نیز در اختیار دارند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1434

به "خدمات ویژه آی بی ام و آمازون به شرکت های نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات ویژه آی بی ام و آمازون به شرکت های نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید