خیز اوراق تسهیلات مسکن به 60 هزار تومان

به گزارش مجله جام جهان، با افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن، این اوراق در بازه 60 هزار تومان در حال عرضه به مشتریان است. آیا سفته بازان دندان تیز نموده اند؟

خیز اوراق تسهیلات مسکن به 60 هزار تومان

جهت دریافت خدمات نقاشی کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مصوبه چهارشنبه (14 اسفند) سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر کاهش دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی از 5 به 2 درصد و سپس لغو آن قیمت اوراق تسهیلات مسکن را به 60 و 56 هزار تومان رساند.

به گزارش خبرنگاران این در حالی است که در معاملات 30 بهمن فرابورس، قیمت اوراق در گران ترین حالت به 50 هزار تومان رسیده بود و تعداد زیادی از نمادهای زیرمجموعه تسه در همان روز در بازه زیر 50 هزار تومان دست به دست می شد؛ همچنین بر اساس اعلام فرابورس ایران تا خاتمه دی ماه سال جاری میانگین ماهانه قیمت هر برگه اوراق تسهیلات مسکن، بین 40 تا 42 هزار تومان قرار داشت.

به نظر می رسد این افزایش ناگهانی و 5 تا 10 هزار تومانی قیمت ها در بخش اوراق تسهیلات مسکن به ورود سفته بازان به بازار اوراق تسه مرتبط باشد؛ ضمن اینکه بعضی کارشناسان نیز افزایش سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق تا 240 میلیون تومان در تهران را در افزایش قیمت اوراق مسکن بی تأثیر نمی دانند.

هرچند که بعضی دیگر از کارشناسان بازار مسکن نیز با توجه به سایه افکندن رکود بر این بازار، این ادعا را چندان قابل اعتنا نمی دانند؛ عدم افزایش محسوس تعداد معاملات مسکن در فاصله دو ماه دی و بهمن نسبت به آذر ماه سال جاری با توجه به اجرای دو ماهه مصوبه افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، می تواند تأییدی بر این مدعا باشد.

در معاملات اوراق تسهیلات مسکن، برگه های صادره در بهمن ماه سال جاری در بالاترین قیمت خرید و فروش و بازه 60 هزار تومانی توانست عنوان گران ترین برگه معاملات را به خود اختصاص دهد. اما این نماد معاملاتی تنها در 130 برگه و 16 فقره معامله به مشتریان عرضه شد. همچنین نمادهای معاملاتی تسه 9808 (اوراق مسکن آبان) و تسه 9804 (اوراق مسکن تیر) نیز در بازه 59 هزار تومان به فروش رسیدند اما به ترتیب تنها 202 و 29 برگه از این اوراق تسهیلات مسکن به فروش رسید و مجموعه 12 فقره معامله از آنها ثبت شد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 314

به "خیز اوراق تسهیلات مسکن به 60 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز اوراق تسهیلات مسکن به 60 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید