دستکش های صنعتی مقاوم به حرارت و برش فراوری شد

به گزارش مجله جام جهان، فرهاد طاهری مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده تجهیزات ایمنی فردی در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: در این شرکت انواع دستکش ها و ماسکهای ایمنی به فراوری می رسد که اخیرا پیروز شدیم با فناوری نانو دو خاصیت به دستکش های ایمنی فراوریی خود اضافه کنیم.

دستکش های صنعتی مقاوم به حرارت و برش فراوری شد

وی با بیان اینکه فناوری نانو را در پلیمر این دستکش ها به کار گرفتیم، اعلام کرد: نانوذراتی که در فراوری این دستکش ها استفاده کردیم باعث ایجاد خاصیت عایق در برابر حرارت و مقاوم در برابر برش شده است.

وی با بیان اینکه این دستکش در برابر حرارت مقاوم است و به دست گرمایی منتقل نمی کند، گفت: از این دستکش ها بیشتر در صنایع نفت و گاز ، پتروشیمی فولاد و ذوب آهن استفاده می گردد.

به گفته وی، در حال حاضر فناوری که در ساخت این دستکش ها پیاده سازی کردیم در ایران و خاورمیانه منحصر به فرد است ، از این رو در صدد هستیم که آن را به فراوری انبوه برسانیم و سپس مازاد فراوریاتمان را صادر کنیم.

طاهری اضافه نمود: کشورهای امریکایی و اروپایی این فناوری را دارند اما محصول آنها از قیمت بالایی برخوردار است از این رو فراوری آن در کشور می تواند به صرفه باشد و با صادرات آن به ارز آوری در کشور یاری کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: درخواست هایی از کشورهای انگلیس و آلمان و آمریکای جنوبی برای صادرات داریم که اکنون منتظر دریافت تاییدیه ها و گواهینانه های مورد احتیاج هستیم تا بتوانیم آن را صادر کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت فراوری دستکش های نانویی مقاوم به حرارت و برش گفت: با توجه به اینکه این دستکش ها در 3 کارخانه مجموعه فراوریی این شرکت به فراوری می رسند می توانیم 8میلیون جفت در سال را به فراوری برسانیم در صورتیکه شاید احتیاج کشور سالی حدود 3 میلیون جفت باشد.

وی تاکید نمود: از این رو مازاد فراوری خواهیم داشت و از هم اکنون برنامه های صادراتی خود را چیده ایم.

طاهری با تاکید براینکه این دستکشها بازار بزرگی دارند، گفت: قیمت این دستکش ها شاید کمتر از یک دوم نمونه های امریکایی و فرانسوی باشد. در کل فراوری کننده این نوع فناوری 3-4 شرکت هستند که این فناوری را در اختیار دارند.

وی تاکید نمود: با توجه به اینکه فراوری دستکش های معاینه و جراحی نیز در برنامه کاری آینده نزدیک این شرکت واقع شده است از این رو می توانیم این خاصیت را به این نوع دستکش ها نیز اضافه کنیم.

وی گفت: اولین مقصدی که قصد داریم این دستکش ها را به آنها صادر کنیم منطقه غرب اروپاست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 834

به "دستکش های صنعتی مقاوم به حرارت و برش فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستکش های صنعتی مقاوم به حرارت و برش فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید