دشمنان درجه یک کبد چرب را بشناسید

به گزارش مجله جام جهان، افزایش مصرف فست فود ها و غذا های چرب و البته کاهش تحرک افراد باعث شده است که بیماری هایی مانند کبد چرب در جامعه افزایش یابد.

دشمنان درجه یک کبد چرب را بشناسید

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری مجله جام جهان، مبارزه با کبد چرب از طریق برخی خوراکی ها بسیار مهم است. خوراکی هایی مانند ماهی و غذای دریایی، میوه ها، غلات کامل، آجیل، روغن زیتون، سبزیجات، آووکادو، حبوبات و موارد مشابه در کاهش کبد چرب نقش دارند.

سلول های شما از گلوکز، نوعی قند، برای تامین انرژی استفاده می کنند. هورمون انسولین کمک می کند تا گلوکز از مواد هضم شده به سلول های شما وارد شود. افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غالباً شرایطی به نام مقاومت به انسولین دارند. این بدان معناست که بدن شما انسولین می سازد، اما نمی تواند از آن به خوبی استفاده کند. گلوکز در خون شما ایجاد می شود و کبد شما آن را به چربی تبدیل می کند. برخی از چربی ها در رژیم غذایی شما می توانند به بدن شما در استفاده بهتر از انسولین کمک کنند. این بدان معنی است که سلول های شما می توانند گلوکز مصرف کنند و کبد شما نیازی به تهیه و ذخیره چربی ندارد.

برای جلوگیری از کبد چرب از این غذا ها دوری کنید: گوشت های چرب، پنیر پرچرب، ماست پر چرب، غذا های فست فودی یا نیمه آماده، مواد قندی مانند آب نبات، نوشابه و سایر مواد غذایی تهیه شده با قند های اضافه. اما کدام خوراکی ها مفیدند و باید مصرف شوند؟

قهوه، چای سبز، سیر خام، میوه ها مخصوصاً انواع توت ها، سبزیجات، ویتامین E، بادامها، ویتامین D، ماهی قزل آلا و ساردین، کلم بروکلی، نخود فرنگی، سیب زمینی شیرین و میوه هایی مانند موز، کیوی و زردآلو. کنترل کلسترول و دیابت و انجام ورزش منظم نیز در سلامت کبد نقشی بسیار موثر دارد.

منبع: انتخاب

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 632

به "دشمنان درجه یک کبد چرب را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشمنان درجه یک کبد چرب را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید