دلایل پایین بودن نرخ بیکاری در خراسان جنوبی چیست؟

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران، خراسان جنوبی در زمستان 98، رتبه اول کشور در پایین بودن نرخ بیکاری را کسب کرد که دلایل مختلفی براساس یک برنامه ریزی منجر به این امر شد.

دلایل پایین بودن نرخ بیکاری در خراسان جنوبی چیست؟

مشیرالحق عابدی، امروز سه شنبه 19 فروردین در نشست بررسی و تحلیل شاخص نرخ بیکاری خراسان جنوبی طی سال 98 اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی که ابتدای سال 98 داشتیم و براساس دستور استاندار خراسان جنوبی در پنجم فروردین سال گذشته، برای دستگاه های اجرایی استان برنامه های اشتغالزایی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تبیین و خوشبختانه به خوبی اجرایی شد.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: براساس دستور استاندار خراسان جنوبی و با کوشش دستگاه های اجرایی استان در زمستان 98 کوشش ها به ثمر نشست و در این نرخ بیکاری نمایان شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: تابستان 98 نیز رتبه خوبی در زمینه نرخ بیکاری داشتیم و در تابستان سال 97 نرخ بیکاری در استان 9 درصد بود که تابستان سال گذشته به 7.6 درصد کاهش یافت.

عابدی ادامه داد: پاییز 98 نیز رتبه خوبی به دست آوردیم و رتبه اول کشور با 5.4 درصد نرخ بیکاری را کسب کردیم، 8.4 نرخ بیکاری استان در زمستان سال 97 بود که زمستان سال گذشته به 5.9 درصد کاهش یافت.

وی بیان نمود: دستگاه های اجرایی کوشش خوبی در زمینه اشتغال داشته اند که در آینده نیز برای نگهداشت این میزان نرخ بیکاری این کوشش ها ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی شرح داد: سال های 97 و 98 براساس اعتبارات خوبی که با پیگیری مدیریت استان و توجه ویژه دولت در بخش های مختلف زیرساختی و اقتصادی استان اختصاص یافت، در راستای ایجاد و تثبیت اشتغال فعالیت های خوبی صورت گرفت.

عابدی یادآور شد: ساخت 10 هزار واحد مسکن محرومان در استان و گازرسانی به 300 روستای استان در سال گذشته سهم مهمی در اشتغال داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 457

به "دلایل پایین بودن نرخ بیکاری در خراسان جنوبی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل پایین بودن نرخ بیکاری در خراسان جنوبی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید