زنگنه: هر وقت توافق گردد و تحریم ها برداشته گردد به بازار نفت برمی گردیم

به گزارش مجله جام جهان، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر نفت در واکنش به زمان بازگشت ایران به بازار نفت گفت: هر وقت توافق و تحریم ها برداشته گردد به بازار نفت برمی گردیم.

زنگنه: هر وقت توافق گردد و تحریم ها برداشته گردد به بازار نفت برمی گردیم

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بیژن زنگنه پس از خاتمه هفدهمین نشست اوپک پلاس درباره این نشست اضافه کرد : نشست کوتاهی بود اما به نظرم تا حدود زیادی تحت تاثیر احتمال بازگشت ایران به بازار نفت قرار داشت.

وی با بیان اینکه در این نشست تصمیم گرفته شد به فراوری نفت اضافه نگردد، گفت: نشست بعدی یکم ژوئیه برگزار و بازار نفت ارزیابی می گردد.

وزیر نفت درباره اینکه آیا ایران در این نشست بازگشت خود را به بازار اعلام نموده است، اضافه کرد: ما موردی اعلام نکردیم زیرا اعلام نمی خواهد، هر وقت توافق گردد و تحریم ها برداشته گردد به بازار برمی گردیم.

زنگنه در واکنش به اظهارات بارکیندو، دبیرکل اوپک که گفته است بازگشت ایران باید منظم و شفاف باشد، پاسخ داد: شفاف هستیم اما درباره منظم بودن هم به طور حتم مانند همه کارها با نظم کار می کنیم.

وی درباره اینکه آیا ایران، ونزوئلا و لیبی همچنان از کاهش فراوری معاف هستند، گفت: بله همچنان معاف هستند.

هفدهمین نشست وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس امروز بصورت وبینار برگزار گردید و درخاتمه این نشست 23 کشور عضو بر تداوم کنونی افزایش تدریجی فراوری تاکید کردند.

براساس تصمیم نشست وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس، فراوری نفت کشورهای عضو این ائتلاف در ماه ژوئن 350 هزار بشکه در روز افزایش می یابد و از محل کاهش داوطلبانه عربستان 350 هزار بشکه وارد بازار می گردد.

مجموع نفت وارد شده به بازار جهانی در ماه ژوئن 700 هزار بشکه در روز خواهد بود.

اعضای اوپک پلاس در پانزدهمین نشست خود تصویب نموده بودند که فراوری روزانه این ائتلاف در ماه مه 350 هزار بشکه، در ماه ژوئن 350 هزار بشکه و برای ماه ژوئیه 450 هزار بشکه ای افزایش یابد، همچنین اعضا تصمیم گرفته بودند کاهش داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه ای عربستان به صورت تدریجی در سه ماه مه، ژوئن و ژوئیه به ترتیب 250 هزار بشکه در روز، 350 هزار بشکه در روز و 400 هزار بشکه در روز وارد بازار گردد.

اعضای این ائتلاف تصمیم گرفتند صد و هشتاد و یکمین نشست عادی اوپک و هجدهمین نشست مشترک اوپک و غیراوپک (اوپک پلاس) یکم ژوئیه (دهم تیر) برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1230

به "زنگنه: هر وقت توافق گردد و تحریم ها برداشته گردد به بازار نفت برمی گردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگنه: هر وقت توافق گردد و تحریم ها برداشته گردد به بازار نفت برمی گردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید