سه فضانورد با فضاپیمای سایوز روانه ایستگاه فضایی بین المللی شدند

به گزارش مجله جام جهان، یک فضانورد آمریکایی و دو فضانورد روس صبح امروز سوار بر فضاپیمای سایوز روانه ایستگاه فضایی بین المللی شدند تا ماموریت شش ماهه خود را آغاز کنند.

سه فضانورد با فضاپیمای سایوز روانه ایستگاه فضایی بین المللی شدند

Chris Cassidi، فضانورد ناسا و Anatoli Ivanishin و Ivan Vagner، فضانوردان آژانس فضایی روسیه، صبح امروز از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان سفر خود به ایستگاه فضایی بین المللی را آغاز کردند.

فضاپیمای سایوز نه دقیقه پس از پرتاب به مدار زمین رسید. طبق برنامه پس از تنظیم مدار فضاپیما برای اتصال به ایستگاه فضایی بین المللی سایوز در ساعت 18:46 امروز به ایستگاه فضایی بین المللی متصل خواهد شد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا فضانوردان علاوه بر گذراندن دوران قرنطینه پیش از پرتاب اقدامات احتیاطی بیشتری را نیز انجام دادند. در مراحل پایانی پیش از پرتاب فضانوردان با هیچ کس ملاقات نداشتند. برنامه سفر خانواده فضانوردان به محل پرتاب فضاپیما نیز به همین دلیل لغو شد.

در حال حاضر سه فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی حضور دارند که با اضافه شدن گروه جدید تعداد فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی به شش نفر خواهد رسید. جمعه 17 آوریل ماموریت گروه قبلی به پایان می رسد و سه فضانورد ماموریت 62 به زمین بازخواهند گشت تا ماموریت 63 آغاز شود.

این در حالی است که شرکت اسپیس ایکس در تلاش است تا اولین پرواز سرنشین دار فضاپیمای دراگون را بین یک تا دو ماه دیگر انجام دهد. دو فضانورد ناسا قرار است تا در اولین پرواز سرنشین دار این فضاپیما به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شوند. این دو فضانورد احتمالا بین دو تا سه ماه در ایستگاه فضایی حضور خواهند داشت و مهمان فضانوردان ماموریت 63 خواهند بود.

در این میان و طبق برنامه چند ماموریت بدون سرنشین برای ارسال تجهیزات مورد نیاز فضانوردان و آزمایش های علمی به ایستگاه فضایی انجام خواهد شد.

Cassidy، فضانورد ناسا، امروز سومین سفر فضایی خود را آغاز کرد. او پیش از این در نیروی دریایی ایالات متحده مشغول به کار بوده و در سال های 2009 و 2013 به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرده است.

Ivanishin روس نیز سومین سفر فضایی خود را تجربه می کند و پیش از این در سال های 2012 و 2016 در ایستگاه فضایی حضور داشته است. Vagner سی و چهار ساله اما اولین ماموریت خود را پشت سر می گذارد. او که در سال 2010 در فهرست فضانوردان روس قرار گرفت سال های زیادی را به انتظار اولین سفر فضایی خود گذرانده است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 462

به "سه فضانورد با فضاپیمای سایوز روانه ایستگاه فضایی بین المللی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه فضانورد با فضاپیمای سایوز روانه ایستگاه فضایی بین المللی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید