شورای مُزد فرش دستبافت در همدان راه اندازی شد

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران/همدان رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از راه اندازی و تشکیل شورای مُزد فرش دستباف این استان اطلاع داد.

شورای مُزد فرش دستبافت در همدان راه اندازی شد

آقایار فراشی در گفت و گو با خبرنگاران،اظهار کرد: شورای مُزد فرش دستبافت استان همدان تشکیل و راه اندازی شده و فراورینماینده و بافندگان استان می توانند به راحتی برای قیمت گذاری فرش خود و یا مشخص دستمزد بافنده به این شورا مراجعه نمایند.

وی با اشاره به اینکه دفتر شورای مُزد استان همدان در اتحادیه صنف واقع در سرای روحانی واقع شده است، توضیح داد:آقایان کندی رئیس شورا ، صباغ نایب رئیس و ایزدی دبیر این شورا مشخص شده اند .

فراشی با بیان اینکه شورای مُزد فرش دستباف در سطح کشور تنها در استان قم وجود دارد و شورای مُزد فرش دستبافت استان همدان دومین شورای مُزد فرش دستبافت راه اندازی شده در سطح کشور است، اعلام کرد: استان همدان چندین سال پیش تنها دارای شورای فنی فرش بود که این شورا هم به دلایل مختلف از چندین سال پیش منحل شد.

وی در ادامه توضیح داد: عدم وجود شورای مُزد فرش دستبافت موجب آن بوده که در حق بافنده ظلم شده و دستمزد واقعی نامشخص باشد و بافنده و یا فراورینماینده به حق واقعی خود نرسیده و بیشترین سود را دلالان و واسطه های فرش ببرند.

فراشی ادامه داد: با راه اندازی این شورا در واقع شورای مزد قیمت واقعی فرش را اعلام نموده و فراورینماینده و بافنده از قیمت واقعی فرش دستباف باخبر می شوند و ضمن اینکه این قیمت ها در قیمت مصرف نماینده تأثیری ندارد اما سود دلال و واسطه منطقی و کمتر خواهد شد.

وی اضافه نمود: علاوه بر آن بافنده و فراورینماینده از عیب فرش که بر روی قیمت تأثیر دارد، باخبر شده و در فراوریات بعدی خود لحاظ می نمایند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بعلاوه بابیان اینکه استان همدان دارای 50 هزار نفر بافنده فرش است، اضافه نمود: سالیانه 20 هزار متر مربع فرش دستبافت در سطح استان همدان به وسیله بافندگان فرش فراوری می گردد و این استان جزء شش و یا هفت استان های برتر در فراوری فرش و فعالیت های مرتبط با فرش به تعداد می رود.

به گزارش خبرنگاران،استان همدان دارای 40 برند فرش بوده که هر شهر استان دارای دو تا سه طرح است .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1366

به "شورای مُزد فرش دستبافت در همدان راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای مُزد فرش دستبافت در همدان راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید