شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی چه دستاوردی دارد؟

به گزارش مجله جام جهان، دوشنبه گذشته، صدمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در ساختمان اتاق ایران تشکیل داد. دبیرخانه شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت که از سال 89 در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاسیس شده است، با برگزاری صد نشست، نقش موثری در بهبود محیط کسب و کار و از آن مهم تر تعامل دولت و بخش خصوصی ایفا نموده است. نکته ای که فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی و همچنین علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت از آن به عنوان اصلاح ذهنیت ها یاد نموده و تاکید می نمایند مصوبات این شورا و بیان نظرات کارشناسی فعالان بخش خصوصی، نقش موثری در ارتقای نظام مالی ایفا می نماید.

شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی چه دستاوردی دارد؟

علیرضا رزم حسینی که چندماهی است به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت منصوب شده و از همان ابتدای حضور خود در اتاق ایران، بر اهمیت تعامل دولت و بخش خصوصی تاکید نموده بود، در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایراناظهار کرد: بدون شک شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، یکی از اثرگذارترین شوراهاست که طبق قانون، تصمیم های اثرگذاری در گرفته است. با درک همین اهمیت است که چندین وزیر هم در جلسات اتاق ایران و هم جلسات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق های بازرگانی استانی شرکت می نمایند.

وزیر صنعت در همین رابطه با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر تهاتر ارزی صادرنمایندگان و واردنمایندگان در پی پیشنهاد شورای گفت وگو، گفت: خوشبختانه این امر با حمایت رئیس جمهوری رخ داد و با اجرایی شدن آن در همین دوماهه شاهد افزایش صادرات بودیم.

رزم حسینی با تاکید بر نقشی که این شورای در بهبود محیط کسب وکار ایفا می نماید، ابراز امیدواری کرد تا مصوبات این جلسات عملیاتی گردد.

شورای گفت وگو نشان داد بخش خصوصی و دولتی، دشمن هم نیستند

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد هم در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اظهار کرد: شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اساسا با این هدف تشکیل شده است، تا بین ارکان نظام و بخش خصوصی اعم از اتاق تعاون، اصناف و ایران، رابطه تعاملی شکل گیرد تا مسائل فضای کسب و کار در این جلسات مطرح و راهکار ها نیز از دل همین جلسات شکل گیرد. ضمن اینکه برگزاری حضوری این جلسات فرصتی است تا بخش خصوصی و دولتی از تجربیات هم استفاده نمایند.

او ادامه داد: خوشبختانه زمانی که آقای طیب نیا وزیر اقتصاد بودند جلسات با پیگیری ایشان مداوم برگزار می شد و بنده هم کوشش کردم تا با جدیت این جلسات را برگزار کنیم، چراکه معتقدم برگزاری این جلسات فایده های بسیاری دارد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: معتقدم اولین نتیجه مثبت حاصل از جلسات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که قابل محاسبه هم نیست، اصلاح ذهنیت هاست. چراکه وقتی بخش خصوصی و دولتی کنار هم قرار می گیرند در نتیجه کارها و مسائل یکدیگر قرار می گیرند و دیگر طرفی فکر نمیکند که دیگری دشمن آن است.

اثربخشی در مصوبات و فرآیند تصمیم گیری ها، از دیگر مهم ترین تاثیرات مثبتی است که به باور فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در پی برگزاری نشست های شورای گفت وگو حاصل شده است. او در همین زمینه به تصویب تهاتر ارزی صادرنمایندگان و واردنمایندگان در پی پیشنهاد شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اشاره نموده و تاکید می نماید نتایج مثبت حاصل از این پیشنهاد در افزایش تجارت کاملا محسوس است.

تحقق اهداف صددرصدی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در گروی چیست؟ وزیر امور اقتصاد و دارایی در این رابطه گفت: از ابتدای سال 98، معین کردیم تا دستور جلسه و مفاد آن کاملا معین باشد که خوشبختانه این امر محقق شد، اما ضروری است که برای تحقق صددرصدی مصوبات شورای گفت وگو، نمایندگان سه قوا و همچنین فعالان بخش خصوصی حضور منظم تری داشته باشند و مسائل در چارچوب جلسات پیگیری گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 938

به "شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی چه دستاوردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی چه دستاوردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید