عملکرد غیررقابتی گوگل در فرانسه دردسرساز شد

به گزارش مجله جام جهان، رگولاتور رقابت فرانسه جریمه ای 220 میلیون یورویی برای گوگل مشخص نموده است. این جریمه بخشی از تسویه مربوط به عملنمودهای غیررقابتی گوگل در بخش تبلیغات آنلاین است.

عملکرد غیررقابتی گوگل در فرانسه دردسرساز شد

ناظر رقابت فرانسه به دلیل سواستفاده گوگل از قدرتش در بازار تبلیغات آنلاین، جریمه ای 220 میلیون یورویی (معادل 268 میلیون دلار) برای این شرکت معین نموده است.

تحقیقات سازمان ناظر بر رقابت فرانسه نشان داد گوگل به طور ناعادلانه ابزارهای خود برای خرید و فروش تبلیغات آنلاین را بر رقبا ترجیح می دهد. این نخستین باری است که یک شرکت مستقر در سیلیکون ولی آمریکا پس از انجام تحقیقات توافق نموده تا تغییراتی در عملنمودهای تجاری خود ایجاد کند.

ایزابل د سیلوا. رئیس سازمان ناظر بر رقابت فرانسه در این باره می گوید: گوگل از مدل کسب وکار خود در نمایش تبلیغات استفاده نموده تا به مزیتی بر رقبایش دست یابد. این نخستین تحقیقات در دنیا بود که شیوه نمایش فضای تبلیغاتی تحت سلطه گوگل را آنالیز کرد. همچنین این نخستین باری است که گوگل توافق نموده برای تسویه تغییراتی انجام دهد. این پرونده توجه رگولاتورهای دیگری را جلب خواهد نمود که مشغول آنالیز بازار و فناوری های تبلیغات آنلاین هستند.

گوگل در یک پست بلاگی خاطرنشان کرد تغییراتی در بستر Ad Manager خود ایجاد می نماید. همچنین گوگل تعهد نموده شیوه عملیاتی بسترAdX را نیز تغییر دهد. در این بستر فضای تبلیغات آنلاین به حراج گذاشته می گردد.

رگولاتور رقابت فرانسه ادعا می نماید Ad Manager اطلاعات مربوط به قیمت گذاری رقبا را منتشر می کرد تا به این ترتیب بستر AdX به مزیت رقابتی نسبت پلتفرم های حراج تبلیغات آنلاین دیگر دست یابد.

در بخشی از بیانیه گوگل آمده است: ما توافق کردیم مجموعه ای از تعهدات را انجام دهیم تا به این ترتیب ناشران تبلیغات راحت تر از اطلاعات و ابزارهای ما استفاده نمایند. ما طی ماه های آینده همچنان به آزمایش و توسعه تغییرات ادامه می دهیم تا آنها را به طور وسیع تر عرضه کنیم.

به گفته رگولاتور رقابت فرانسه این پرونده حتی ممکن است جهت را برای شکایت و دریافت غرامت ناشران تبلیغاتی هموار کند که گوگل در قبال آنها تبعیض قائل شده است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1228

به "عملکرد غیررقابتی گوگل در فرانسه دردسرساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد غیررقابتی گوگل در فرانسه دردسرساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید