مقاله: آشنایی با پوشش بلکا در بازسازی ملک

به گزارش مجله جام جهان، بلکا نوعی پوشش طبیعی است که جهت تزئین سطوح ساختمانی (دیوار و سقف) استفاده می گردد. این دیوارپوش مدرن در مناطق مختلف ایران با نامهای دیگری نیز شناخته می گردد که معروف ترین آن ها پتینه و رومالین است.

مقاله: آشنایی با پوشش بلکا در بازسازی ملک

رومالین را می توان در دسته یکی از جدیدترین انواع پوشش ها در ساختمان سازی قرار داد. همان گونه که در بالا اشاره شد رومالین نوعی پوشش سلولزی است که برای سقف و دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله ویژگی های این پوشش سلولزی می توان به انعطاف پذیری، خاصیت عایق صوتی و حرارتی، قابلیت ترمیم، اجرای آسان و مقاومت آن ها در برابر رطوبت اشاره نمود. از رومالین می توان در طراحی داخلی و به منظور پوشش سطوحی هم چون دیوارها استفاده کرد. علاوه بر الیاف طبیعی و مصنوعی از رزین، پالپ، و سنگ ها در ساخت پوشش سلولزی رومالین استفاده می گردد. از رومالین به عنوان المانی دکوراتیو و هم چنین در ساختمان سازی استفاده می گردد.

3. بلکا به نسب کاغذدیواری و رنگهای شیمیایی در برابر آتش و همچنین ضربه مقاوم تر است.

11. دیوار پوشیده از بلکا از اتلاف حرارتی ساختمان در فصل زمستان می کاهد. در فصل گرما نیز همین خاصیت برعکس عمل میکند و با نگهداشت خنکی هوا در داخل منزل از گرم شدن بیش از حد محیط می کاهد.

منبع مقاله: آشنایی با پوشش بلکا در بازسازی ملک

انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1211

به "مقاله: آشنایی با پوشش بلکا در بازسازی ملک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با پوشش بلکا در بازسازی ملک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید