هند به دنبال واردات نفت از ایران

به گزارش مجله جام جهان، دهلی نو تصمیم گرفته است، واردات نفت از ایران را ازسربگیرد، بر همین اساس یکی از این مقامات هندی گفت: کاهش واردات از ایران تحت فشار دولت ترامپ صورت گرفت. اکنون، یا آمریکا به حل بحران انرژی ما یاری خواهد نمود یا ما به نفع کشور خود عمل خواهیم کرد.

هند به دنبال واردات نفت از ایران

به گزارش گروه اقتصاد خبرنگاران، هند از اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه درخواست نموده است تا فراوری خود را افزایش دهند.

به گزارش هندوستان تایمز، این گروه برای متعادل کردن قیمت نفت پس از همه گیری ویروس کرونا که و اعمال محدودیت های قرنطینگی در بیشتر جهان، میزان فراوری خود را کاهش داد.

به گفته دو منبع مطلع هندی، احتمالا مقامات هندی کوشش دیپلماتیک برای متحد کردن کشور های مصرف کننده نفت علیه اوپک پلاس که با کاهش عرضه قیمت نفت را بالا نگه داشته است، صورت خواهد. همچنین هند در نظر دارد تا واردات انرژی ارزان تر از کشور هایی نظیر ایران و ونزوئلا را برای مقابله با این گروه ازسربگیرد.

این منابع مطلع گفتند قیمت داخلی سوخت در هند به علت افزایش تقاضا ناشی از بهبود اقتصاد های عظیم جهان از تاثیرات همه گیری کرونا، افزایش یافته است، اما اوپک پلاس همچنان عرضه را محدود نگه داشته و که این امر باعث نگرانی هند شده است.

قیمت خرده فروشی بنزین و گازوئیل در هند طی 12 روز از 8 فوریه به ترتیب تا 3.36 و 3.84 روپیه به ازای هر لیتر افزایش یافته است.

اوپک پلاس در 12 آوریل سال گذشته اعلام نمود روزانه 9.7 میلیون بشکه از فراوری خود را کاهش خواهد داد که برابر 10 درصد فراوریجهانی نفت بود، اما فراوری نفت خود را طبق برنامه افزایش نداد.

این مقامات هندی خاطرنشان کردند هند تامین نفت ارزان قیمت تر از ایران را که از 2019 به صفر رسیده است از سرخواهد گرفت و واردات از ونزوئلا را بیشتر خواهند کرد.

یکی از این مقامات هندی گفت: کاهش واردات از ایران تحت فشار دولت ترامپ صورت گرفت. اکنون، یا آمریکا به حل بحران انرژی ما یاری خواهد نمود یا ما به نفع کشور خود عمل خواهیم کرد.

هند بیش از 80 درصد نفت خام مصرفی خود را وارد می نماید و در سال 19-2018 حدود 23.5 میلیون تن نفت از ایران وارد کرد که نزدیک به ده درصد احتیاج این کشور بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1042

به "هند به دنبال واردات نفت از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند به دنبال واردات نفت از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید