واردات واکسن سرعت نگیرد احتمال خیزهای بعدی کرونا وجود دارد

به گزارش مجله جام جهان، تهران (پانا) - فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از احتمال بروز خیز جدید کرونا با ویروس جهش یافته جدید اطلاع داد.

واردات واکسن سرعت نگیرد احتمال خیزهای بعدی کرونا وجود دارد

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به اینکه در تهران ظرف روزهای آینده انتظار فراز و فرود در آمار شیوع کرونا وجود دارد، اضافه کرد: پیش بینی می کنیم تا اواسط هفته آینده این فراز و فرود در آمارها ادامه داشته باشد. بی تردید نوسان در تهران زیاد است و پیش بینی ها نشان می دهد که اتفاقاتی که در خوزستان تجربه کردیم و مکانیزمی که پیاده شد، ممکن است برای تهران نیز تکرار گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان تهران 8324 بیمار بستری وجود دارد که از این تعداد 2095بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. ظرف 24 ساعت گذشته در استان تهران 1460 بیمار بستری شده اند که از این تعداد 205 نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند. خوشبختانه با کوشش کادر درمان در 24 ساعت گذشته 1340 بیمار نیز ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: تا انتهای هفته ما با فراز و فرودهای آمار کرونا روبرو هستیم و پیش بینی می گردد هر گونه تغییر معین از اواسط هفته آینده اتفاق بیفتد. در خیز چهارم امواج طوفانی به سمت کادر درمان و سلامت جاری شد که با کوشش آن ها توانستیم شرایط را مدیریت کنیم. تخت های بیمارستانی به شکل درستی توزیع شد تا شاهد ماندن بیماران در پشت بیمارستان ها نباشیم.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وجود ویروس های جهش یافته گفت: انتظار داریم خیزهای بعدی با وجود ویروس های جهش یافته وجود داشته باشد؛ خیزهایی که در آینده نه چندان دور با ویروس های جدید قابل پیش بینی هستند.

زالی ادامه داد: قطعا در ویروس های جدید سرایت پذیری افزایش پیدا می نماید که به تبع آن بیمار بستری و فوتی ها نیز افزایش پیدا خواهد نمود. قطعا رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری همچنان به عنوان بهترین شیوه برای پیشگیری از این بیماری قلمداد می گردد.

وی گفت: از سوی دیگر درخواست معین ما واردات پیوسته و افزایش سرعت واردات واکسن به کشور و استان تهران است تا واکسیناسیون با سرعت بیشتری محقق گردد. آنچه که تا به امروز با کوشش وزارت بهداشت وارد شده است کفایت نمی نماید. قطعا برای کاهش قطعی مرگ و میر باید قبل از بروز خیزهای جدید واکسیناسیون را افزایش دهیم.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای استان تهران تأکید کرد: ویروس های جهش یافته در هنگام ورود بین 10 تا 15 روز پنهان هستند و پس از این مدت خود را نشان می دهند. شرایط خیز چهارم به دلیل ورود ویروس انگلیسی بود و ممکن است دقیقا همین سناریو برای ویروس آفریقایی و هندی تکرار گردد. البته ویروس آفریقایی به مراتب مهلک تر از ویروس هندی است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1214

به "واردات واکسن سرعت نگیرد احتمال خیزهای بعدی کرونا وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات واکسن سرعت نگیرد احتمال خیزهای بعدی کرونا وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید