وزیر خارجه عراق با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ملاقات کرد

به گزارش مجله جام جهان، وزیر امور خارجه عراق امروز (دوشنبه) با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در شهر ریاض پایتخت عربستان ملاقات کرد.

وزیر خارجه عراق با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ملاقات کرد

به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: فواد حسین وزیر خارجه عراق امروز با نایف الحجرف دبیرکل شورای همکاری ملاقات و درباره شماری از موضوعات مرتبط با کار و فعالیت مشترک عربی بحث و گفتگو کرد.

این بیانیه اضافه کرد: وزیر خارجه عراق در این ملاقات بر لزوم فعال سازی سازوکار مشترک با شورای همکاری در راستای انعکاس عمق روابط و منافع مشترک تاکید نمود.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس سیزدهم بهمن ماه سفری به عراق داشت و با مقامات این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

وی آن موقع در کنفرانس مطبوعاتی مشترک بعد از ملاقات با وزیر امور خارجه عراق در بغداد گفت که ثبات عراق برای امنیت کشورهای این شورا مهم و آنها از مبارزه عراق با تروریسم حمایت می نمایند.

الحجرف در این کنفرانس همچنین از اشتیاق شورای همکاری خلیج فارس برای تقویت روابط با بغداد و پروژه های مالی و سرمایه گذاری بین کشورهای عضو این شورای و عراق سخن گفت و توضیح داد که اتصال شبکه برق کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و عراق از مهمترین پروژه های بین دو طرف است.

وزیر خارجه عراق نیز به نوبه خود در این کنفرانس مبارزه با تروریسم و تفکر افراطی را از جمله محورهای مذاکرات خود با الحجرف برشمرد و گفت که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از امنیت و ثبات عراق حمایت می نمایند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس آن موقع همچنین با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ملاقات کرد و الکاظمی در بر کوشش عراق برای تحکیم روابط خود با کشورهای شورای همکاری و ایجاد تکامل با اعضای این شورا در زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقصادی و تجاری و همچنین لزوم این نکته تاکید نمود که گفت وگو مبنای حل مسائل لاینحل بین کشورهای منطقه باشد.

وی همچنین بر اعتقاد پایدار عراق به اهمیت گفت وگو تاکید نمود؛ بویژه که تحولات کنونی منطقه ای و بین المللی بر همه کشورهای منطقه تاثیر خواهد داشت و همین امر کوشش مشترک آنها براساس اصول و مبانی گفت وگو را در این باره ایجاب می نماید.

وزیر خارجه عراق صبح امروز برای ملاقات با فرحان بن فیصل همتای سعودی خود وارد عربستان شد. سفر وی یک روز بعد از سفر رسمی و اعلام نشده عثمان الغانمی وزیر کشور عراق در صدر یک هیات بلندپایه به ریاض صورت گرفته است.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز در بیانیه ای اعلام نمود: دوطرف درباره مهمترین تحولات روابط دو جانبه و پیگیری مهمترین نتایج نشست های کمیسیون عالی مشترک بین دو طرف و راههای پیشبرد تکمیل اجرایی کردن یادداشت تفاهم های امضا شده بین بغداد و ریاض بحث و گفت وگو خواهند کرد.

وی اضافه کرد: وزیران خارجه عراق و عربستان همچنین به اهمیت در دستور کار قرار دادن کوشش های دوجانبه برای تقویت امنیت و صلح در منطقه خواهند پرداخت و درباره مجموع تحولات منطقه ای و بین المللی و بازتاب آن بر منابع مشترک بحث و گفت وگو خواهند کرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1082

به "وزیر خارجه عراق با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه عراق با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید