ویتامین هایی که موجب بهبود تنفس می شوند ، 2

به گزارش مجله جام جهان، ویتامین A نه تنها برای چشم ها مفید می باشد، بلکه به حفظ عملکرد طبیعی ریه یاری می نماید. این ویتامین غشاء مخاطی پوششی ریه ها را ترمیم و تقویت می سازد. ویتامین A عملکرد طبیعی سلول های غشای مخاطی که از ریه ها در برابر عوامل

ویتامین هایی که موجب بهبود تنفس می شوند ، 2

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

ویتامین A

ویتامین A نه تنها برای چشم ها مفید می باشد، بلکه به حفظ عملکرد طبیعی ریه یاری می نماید. این ویتامین غشاء مخاطی پوششی ریه ها را ترمیم و تقویت می سازد. ویتامین A عملکرد طبیعی سلول های غشای مخاطی که از ریه ها در برابر عوامل بیماری زای مضر موجود در هوا محافظت می نمایند را حفظ می نماید. بنابراین، افرادی که دارای مسائل ریوی بوده که تنفس را مختل می سازند، می توانند با افزایش مصرف ویتامین A از مزایای آن بهره مند شوند. کمبود ویتامین A همانگونه که به وسیله آزمایشات و مطالعات صورت گرفته بر روی حیوانات نشان می دهد، می تواند به ریه ها آسیب برساند.

--

ویتامین B12

بدن ما به منظور فراوری سلولهای قرمز خون سالم (گلبولهای قرمز) به ویتامین B12 احتیاج دارد. مصرف ناکافی این ویتامین، مقدار گلبولهای قرمز خون را کاهش داده و موجب بروز بیماری کم خونی می شود که اغلب به خستگی و مسائل تنفسی منجر می شود که در حین ورزش بدتر می شوند. گلبولهای قرمز خون نقش مهمی در انتقال اکسیژن به هریک و تمام سلول های بدن ایفاء می نمایند. تعجبی ندارد که کمبود ویتامین B12 جریان اکسیژن به بدن را کاهش داده و در نتیجه منجر به تنگی نفس می شود. بنابراین، مصرف آن ممکن است به غلبه بر مسائل تنفسی یاری نماید. مطالعات دیگری نشان داده اند که سطوح کافی از ویتامین B6 در خون می تواند تنفس را بهبود بخشد، و بعلاوه به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش دهد.

--

ویتامین E

ویتامین E هم اثر محافظتی قابل توجهی را در برابر طیف گسترده ای از اختلالات تنفسی، از جمله بیماری انسداد مزمن ریوی فراهم می سازد. مصرف ویتامین E می تواند به ترمیم بافت ریه یاری کرده و حتی ظرفیت ریه را بازسازی کرده و به نوبه خود به سهولت در هر گونه مشکل تنفسی یاری کند. ویتامین E که یک آنتی اکسیدان قوی است، از ریه ها با بی اثر کردن تأثیر آلاینده های استنشاقی محافظت می نماید.

طی مطالعه ای که مشتمل بر حدود 40000 زن با سن بیش از 45 سال بود، نشان داده شد که مصرف منظم مکمل های ویتامین E در طی یک دوره 10 ساله، شانس ابتلا به بیماری انسداد مزمن ریوی را تا 10% کاهش می هد. کسانی که در پی شکل مکملی ویتامین E می باشند، بایستی مکمل های طبیعی را که دارای برچسب D ـ بتا ـ توکوفرول و D ـ آلفا ـ توکوفرول می باشند را برگزیده تا از فوائد آن برخوردار شوند. با این حال، انجمن سرطان آمریکا در مورد مصرف مزمن طولانی مدت از مکمل های ویتامین Eهشدار می دهد به این علت که شانس ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهد.

--

به جای مصرف مکمل های ویتامین، مصرف ویتامین ها به وسیله منابع طبیعی برترین راه برای محافظت از ریه ها، بهبود تنفس، و دور نگاه داشتن هر گونه عوارض جانبی است. سبزیجات، میوه، ماهی، و فراورده های لبنی منابع بسیار خوبی از ویتامین ها هستند، بنابراین وارد نمودن آنها در رژیم غذایی تمام چیزی است که به منظور افزایش سلامت ریه و بهبود تنفس مورد احتیاج می باشد.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

منبع: راسخون
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1370

به "ویتامین هایی که موجب بهبود تنفس می شوند ، 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین هایی که موجب بهبود تنفس می شوند ، 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید