پاریس: 184 افغانستانی را همراه با 25 فرانسوی از افغانستان خارج کردیم

به گزارش مجله جام جهان، در حالی که کوشش های کشور های مختلف دنیا برای خارج کردن اتباع خود از افغانستان ادامه دارد، پاریس از خروج تعدادی از اتباع فرانسوی از این کشور اطلاع داد.

پاریس: 184 افغانستانی را همراه با 25 فرانسوی از افغانستان خارج کردیم

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش فارس به نقل از العربیه، وزیر خارجه فرانسه امروز چهارشنبه بعد از ورود به ابوظبی گفت، سه شنبه شب (دیشب) بعد از یک عملیات پیچیده در کابل، 25 تبعه فرانسوی از افغانستان تخلیه شدند.

ژان ایو لودریان بدون اشاره به جزئیات بیشتری از این عملیات اضافه نمود، تعداد 184 افغانستانی همراه با 25 فرانسوی خاک این کشور را ترک کردند.

یک منبع امنیتی غربی در تبادل نظر با خبرگزاری رویترز از ادامه کوشش ها برای خارج کردن اتباع کشور های مختلف از افغانستان بعد از تسلط طالبان بر مرکز این کشور اطلاع داد.

این منبع امنیتی که اشاره ای به هویت و ملیتش نشده است، اطلاع داد که طی روز های اخیر بیش از 2200 دیپلمات و غیرنظامی با هواپیما های نظامی از افغانستان تخلیه شده اند.

سفر وزیر خارجه فرانسه به امارات متحده عربی در شرایطی اجرا شده که بعضی رسانه های افغانستانی از حضور اشرف غنی رئیس جمهور سابق این کشور در ابوظبی اطلاع دادند.

پس از تکذیب حضور اشرف غنی در تاجیکستان و حدس درباره استقرار وی در عمان، کابل نیوز اطلاع داد که او در ابوظبی مرکز امارات حضور دارد. غنی که چهار روز پیش از افغانستان متواری شد، علت فرار خود را جلوگیری از ریختن خون مردم بیگناه افغانستان اسم نموده است.

پیش از این بعضی منابع رسانه ای ادعا کردند که اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان بعد از خروج از این کشور، در عمان است و احتمالا به آمریکا سفر برود.

منبع: فرارو
انتشار: 28 مرداد 1400 بروزرسانی: 28 مرداد 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1304

به "پاریس: 184 افغانستانی را همراه با 25 فرانسوی از افغانستان خارج کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس: 184 افغانستانی را همراه با 25 فرانسوی از افغانستان خارج کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید