پروژه انفورماتیک تصویربرداری پروژه ای سرآمد برای دانشگاه ایران

به گزارش مجله جام جهان، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این که پروژه انفورماتیک تصویربرداری یک پروژه سرآمد برای دانشگاه علوم پزشکی ایران است، گفت: هدف گذاری پروژه مذکور این است که دانشگاه علوم پزشکی ایران باید به عنوان مرجعیت علمی در کشور معرفی شود. همچنین کمیته های کلان آن به منظور رصد و تثبیت برنامه ها، به صورت ماهیانه تشکیل و منابع لازم برای اجرایی شدن این پروژه تامین شود.

پروژه انفورماتیک تصویربرداری پروژه ای سرآمد برای دانشگاه ایران

به گزارش خبرنگاران، دکتر جلیل کوهپایه زاده در جلسه کمیته انفورماتیک رادیولوژی که با حضور دکتر توکلی معاون درمان، دکتر مهیار غفوری مدیر گروه رادیولوژی و سایر اعضاء در سالن شورای این دانشگاه برگزار گشت، ضمن معرفی دکتر غفوری به عنوان مدیر پروژه انفورماتیک تصویربرداری، مطرح نمود: این پروژه بر اساس نیاز سازمانی تعریف شده است، لذا در این راستا باید برنامه عملیاتی تعیین برای آن در نظر گرفته شود و تشکل حرفه ای آن تعیین شود.

دکتر غفوری، مدیر گروه رادیولوژی نیز در خصوص مقدمه کار، بستر مناسب برای انتقال تصویربرداری، ارائه گزارش استاندارد و تامین زیرساختهای لازم توضیحاتی را ارائه داد.

در ادامه دکتر توکلی، معاون درمان دانشگاه ایران نیز در خصوص ایجاد یک مرکز تصویر برداری متمرکز در بیمارستان ها مطالب لازم را بیان و بر تعیین استانداردهای ورود اطلاعات برای پذیرش بیماران بستری و سرپایی تاکید کرد.

دکتر علیرضا طهرانی یزدی، سرپرست آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ایران نیز آمادگی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات این دانشگاه را برای ایجاد زیرساختهای مناسب در حیطه های پژوهش و درمان اعلام کرد.

بر اساس اعلام دانشگاه ایران، در ادامه اعضای کمیته انفورماتیک رادیولوژی، درباره جنبه های تامین زیرساختهای لازم، تعیین برنامه استراتژیک، رعایت درست استانداردها، توسعه داخلی و بومی سازی، بازبینی ساختارها، تعیین داشبورد اطلاعاتی سلامت، استفاده از پشتوانه علمی و همکاری بین بخشی به بحث و مصاحبه پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 150

به "پروژه انفورماتیک تصویربرداری پروژه ای سرآمد برای دانشگاه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه انفورماتیک تصویربرداری پروژه ای سرآمد برای دانشگاه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید