گفتگوی بلینکن و استولتنبرگ پیرامون ائتلاف فراآتلانتیکی ناتو

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه چهارشنبه به وقت محلی بیان نمود که آنتونی بلینکن سرپرست این وزارتخانه و ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیرامون این ائتلاف نظامی فراآتلانتیکی با یکدیگر مصاحبه کردند.

گفتگوی بلینکن و استولتنبرگ پیرامون ائتلاف فراآتلانتیکی ناتو

نِد پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده با صدور بیانیه ای اظهار داشت که بلندپایه ترین دیپلمات آمریکا در این گفتگو بر عزم و اراده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای تقویت و تجدید نیرو در این ائتلاف تأکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: وزیر بلینکن و [استولتنبرگ] دبیرکل ناتو همچنین در مورد گزارش ناتو 2030 که مبنایی محکم برای سازواری ناتو با واقعیات راهبردی جدید ارائه می کند، بحث و گفتگو کردند.

این دو مقام همچنین توافق کردند تا گفتگوها برای برنامه ریزی نشست ناتو در نیمه نخست سال 2021 را آغاز کنند.

گفتنی است، گفتگوی بلینکن و استولتنبرگ یک روز پس از مکالمه بایدن با دبیرکل ناتو و تأکید مجدد وی بر پایبندی آمریکا به تقویت امنیت فراآتلانتیکی صورت گرفت.

کاخ سفید در بیانیه ای که پیرو گفتگوی بایدن با دبیرکل ناتو منتشر شد، اظهار داشت: رئیس جمهور [بایدن] از دبیرکل [ناتو] برای ایفای نقش رهبری ثابت قدم در هدایت این ائتلاف قدردانی کرد و تمایل خود را برای رایزنی و همکاری با متحدان در طیفی کامل از دغدغه های امنیتی مشترک از جمله افغانستان، عراق و روسیه اظهار داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 995

به "گفتگوی بلینکن و استولتنبرگ پیرامون ائتلاف فراآتلانتیکی ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی بلینکن و استولتنبرگ پیرامون ائتلاف فراآتلانتیکی ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید