7 روش معجزه آسا برای تمیز کردن قابلمه سوخته

به گزارش مجله جام جهان، قابلمه روی اجاق مانده و شما فراموش کردید زیر آن را خاموش کنید؟ حواس پرتی معمولا یک چیز را در پی دارد و آن سوختن قابلمه است! زمانی که قابلمه هایتان می سوزند چکار می کنید؟ به این فکر میفتید که قابلمه سوخته را دور بیندازید و یک قابلمه نو بگیرید؟ قبل از اینکه این کار را انجام دهید بهتر است روش های فوق العاده اثربخشی که امروز قرار است در خبرنگاران مگ برای تمیز کردن قابلمه در اختیارتان قرار دهیم را امتحان کنید. این روش ها به سرعت کثیفی های موجود روی قابلمه را از بین می برند و به طرز آسانی قابلمه سوخته را مثل روز اول می نمایند.

7 روش معجزه آسا برای تمیز کردن قابلمه سوخته

نکته ای که باید قبل از تمیز کردن قابلمه سوخته بدانید

قبل از اینکه روش های ذکر شده در این مقاله را به کار ببرید دقت کنید ببینید سطح سوختگی قابلمه چقدر است. گاهی اوقات سوختگی بیشتر از آن چیزی است که شما تصور می کنید. یک روش ساده برای تمیز کردن قابلمه ای که به میزان کمی سوخته است این است که میزانی آب داخل آن بریزید و آن را بجوشانید. می توانید میزانی ریکا هم داخل آن بریزید. با این کار بعد از چند دقیقه لکه های چسبیده به قابلمه آغاز به کنده شدن می نمایند. بعلاوه می توانید لکه ها سوختگی را با یک پارچه نرم تمیز کنید.

1 . تمیز کردن قابلمه ی سوخته با نمک

استفاده از نمک یکی از معروف ترین روش ها برای تمیز کردن سوختگی قابلمه است. این روش برترین روش برای زمانی است که کف قابلمه سوخته است. خوب است بدانید که نمک خواص ضدباکتریایی دارد و کثیفی و مواد مضر را به خوبی از بین می برد. برای تمیز کردن قابلمه سوخته با نمک اول از همه میزان قابل توجهی نمک کف قابلمه بریزید. با توجه به اینکه قابلمه چه قدر بزرگ است، ممکن است به نصف فنجان نمک احتیاج گردد. سپس تا جایی که ممکن است داخل قابلمه آب بریزید. قابلمه را برای چند ساعت، ترجیحا طی شب روی اجاق قرار دهید. بیشتر لکه های سوختگی خودبه خود از کف قابلمه کنده می شوند. اگر هیچ نتیجه ای نگرفتید، ترکیب آب و نمک را دوباره داخل قابلمه بریزید و این بار قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید تا آب آغاز به جوشیدن کند. زمانی که آب جوشید، زیر حرارت را خاموش کنید و قابلمه را کنار بگذارید تا آب خنک گردد. بعد از اینکه آب خنک شد، کف قابلمه را با یک پارچه نرم تمیز کنید.

2. جوش شیرین

جوش شیرین یک ترکیب عالی برای تمیز کردن قابلمه ی سوخته ای است که جنس آن از آلومینیوم است. روش استفاده از جوش شیرین مثل نمک است. چند قاشق چای خوری جوش شیرین را کف قابلمه بریزید و آن را با میزان کمی آب مخلوط کنید تا غلظت مواد مثل خمیر گردد. قابلمه را برای چند ساعت کنار بگذارید. سپس آن را با یک پارچه نرم تمیز کنید.

3. سرکه

سرکه در تمیز کردن سوختگی قابلمه به شدت اثرگذار است. ممکن است برخی از افراد در اثربخشی سرکه در این زمینه شک نمایند، اما این ترکیب نتایج رضایت بخشی را در پی دارد. برای این کار چند قاشق سرکه را با یک فنجان آب داخل قابلمه ترکیب کنید و قابلمه را برای چند دقیقه روی جرارت قرار دهید تا آب آغاز به جوشیدن کند.

4. اسید سیتریک

اسید سیتریک یک ترکیب چندکاره است. این ترکیب نه تنها به شما یاری می نماید از شر سوختگی قابلمه رها شوید، بلکه سایر لکه ها را هم از بین می برد و باعث می گردد سطح آن ها بدرخشد. بسیاری از افراد از اسید سیتریک برای برگرداندن درخشندگی به وسایل آشپزخانه استفاده می نمایند. چند قاشق چای خوری اسید سیتریک را به همراه میزانی آب داخل قابلمه بریزید و آن را بجوشانید. زیر حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید آب خنک گردد. بعد از اینکه آب خنک شد، لکه های سوختگی باید به راحتی از بین بروند.

5. قرص ماشین ظرفشویی

چهار تا پنج سانتی متر از کف قابلمه را آب کنید. در نظر داشته باشید که این موضوع به میزان قابلمه بستگی دارد. سپس یک تا دو قرص ماشین ظرفشویی را داخل قابلمه قرار دهید و آن را هم بزنید تا قرص حل گردد. قابلمه را با محلول درون آن برای چند ساعت کنار بگذارید. این موضوع به میزان سوختگی قابلمه بستگی دارد. روز بعد قابلمه را طبق روال عادی در ماشین ظرفشویی بشویید.

6. نوشابه کوکا کولا

نوشابه کوکاکولا نه تنها تشنگی را برطرف می نماید و یک نوشیدنی محبوب است، بلکه لکه زنگ زدگی را هم برطرف می نماید! کمتر کسی از این نوشابه برای تمیز کردن سوختگی قابلمه استفاده می نماید. برای استفاده از نوشابه با این منظور آن را در قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آغاز به جوشیدن کند. لازم به صبر کردن برای چند ساعت نیست . شما نتایج را بلافاصله می بینید.

7. برنج

حتما می دانید که برنج یک رکیب عالی برای رها شدن از شر رطوبت است. می توانید از برنج زمانی بهره ببرید که تلفن همراهتان به طور اتفاقی خیس شده است یا در آب افتاده است. برای برطرف کردن سوختگی قابلمه میزان کمی برنج را در یک فنجان آب بجوشانید. با این ترکیب لکه های سوختگی به راحتی کنده می شوند و برطرف کردن آن ها با استفاده از یک تکه پارچه تمیز و مایع ظرف شویی آسان تر می گردد.

کلام آخر

همه ما تجربه سوختن قابلمه در نتیجه غفلت را داشته ایم؛ اما لازم نیست قابلمه سوخته را دور بیندازید. روش های ذکر شده در این مقاله از خبرنگاران مگ را به کار بگیرید و نظرات خود را درباره اثربخشی آن ها به ما و مخاطبان دیگر بگویید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: Treehouse

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1644

به "7 روش معجزه آسا برای تمیز کردن قابلمه سوخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 روش معجزه آسا برای تمیز کردن قابلمه سوخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید