شاسی بلند EV5 کیا برای چین

به گزارش مجله جام جهان، کیا در مراسمی در چین از کانسپتی رونمایی کرد که قرار است مبنای ساخت مدل نو این کارخانه به نام EV5 باشد. کیا اعلام نموده که فروش این شاسی بلند اواخر امسال میلادی شروع می گردد و فعلا تنها در چین فروخته خواهد شد.

شاسی بلند EV5 کیا برای چین

ظاهر EV5 به EV9 که هفته گذشته رونمایی شد شبیه است، اما ابعادش کوچک تر است. ایده هایی که در کانسپت نمایش داده شده نشان می دهد طراحان کوشش نموده اند اتاق را بیشتر شبیه به یک اتاق نشیمن طراحی نمایند و حضور تکنولوژی کمرنگ باشد.

صندلی های کانسپت را می توان به بیرون چرخاند. پشت صندلی های عقب هم یک میز و نیمکت گذاشته شده است. سقف کانسپت کاملا شیشه ای است و یک باتری خورشیدی دارد که به شارژ باتری های ماشین یاری می نماید. البته بعید است که این امکانات در مدل فراوری انبوه ارائه گردد.

کیا EV5 بر روی پلتفرمی ساخته می گردد که هیوندای و کیا برای ماشین های الکتریکی ساخته اند. کیا تا کنون دو مدل EV6 و EV9 با این پلتفرم ساخته و قرار است تا سال 2026 چهار مدل دیگر هم با آن بسازد. اطلاعاتی از قابلیت های فنی EV5 منتشر نشده، اما پیش بینی می گردد بتواند با هر بار شارژ حدود 500 کیلومتر حرکت کند.

کیا EV5 سومین مدل کاملا الکتریکی کارخانه کره ای است

کیا برنامه ای برای فروش EV5 در بازارهای دیگراعلام ننموده، اما انتظار می رود این ماشین در آینده در آمریکا و اروپا هم عرضه گردد. کیا با عرضه مدل های الکتریکی جدیدش میخواهد با خودروسازان لوکس رقابت کند.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 8 فروردین 1402 بروزرسانی: 8 فروردین 1402 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1768

به "شاسی بلند EV5 کیا برای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند EV5 کیا برای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید