شکاف میان ما با روسیه و چین برای تحریم ایران عمیق تر می گردد

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، در اظهاراتی اعلام نمود: روسیه و چین در صورت ادامه کوشش هایشان برای جلوگیری از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت منزوی خواهند شد.

شکاف میان ما با روسیه و چین برای تحریم ایران عمیق تر می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده در امور ایران در تبادل نظر با خبرگزاری رویترز همچنین اضافه کرد: مسیری که مسکو و پکن در این باره در پیش گرفته اند به ویران شهر منتهی می گردد.

در همین رابطه برایان هوک و کلی کرافت سفیر آمریکا در سازمان ملل، روز چهارشنبه در نشستی با نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت که پشت درهای بسته برگزار گردید از پیش نویس قطعنامه پیشنهادی واشنگتن برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران دفاع کردند.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفته است که شکاف بین جامعه بین المللی و روسیه و چین در خصوص تمدید این تحریم ها در حال عمیق تر شدن است.

روسیه و چین به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل می توانند پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا را وتو نمایند. قطعنامه های شورای امنیت در صورت رای موافق 9 کشور از 15 عضو شورا و همچنین عدم وتوی یکی از پنج عضو دائم شورا تصویب می شوند.

یکی از دیپلمات های چین که نخواست نامش فاش گردد پس از جلسه روز چهارشنبه تاکید نمود که به هیچ وجه امکان تصویب پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا وجود ندارد. به گفته این دیپلمات چینی پیش نویس این قطعنامه در راستای ادامه اعمال فشار حداکثری بر تهران تدوین شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 622

به "شکاف میان ما با روسیه و چین برای تحریم ایران عمیق تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکاف میان ما با روسیه و چین برای تحریم ایران عمیق تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید