صندوق بین المللی پول دومین مرحله از وام درخواستی پاکستان را پرداخت می نماید

به گزارش مجله جام جهان، صندوق بین المللی پول که تامین 6 میلیارد دلار وام برای پاکستان را پذیرفته است دومین قسط خود به مبلغ 500 دلار را تحویل اسلام آباد خواهد داد.

صندوق بین المللی پول دومین مرحله از وام درخواستی پاکستان را پرداخت می نماید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل ازاکسپرس نیوز، حفیظ شیخ مشاور دارایی نخست وزیر پاکستان اعلام نمود: دومین مرحله از وام صندوق بین المللی پول در ماه میلادی جاری وصول خواهد شد.

وی توضیح داد: صندوق بین المللی پول در دومین مرحله نیز 500 میلیون دلار برای پاکستان در نظر گرفته است که تحویل دولت اسلام آباد خواهد شد.

این مقام ارشد مالی گفت: این وام پس از آن پرداخت شد که اسلام آباد به وعده های خود عمل کرد و این مورد تائید مسئولین صندوق قرار گرفته است.

حفیظ شیخ گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی در پاکستان رو به افزایش است و طی یک سال اخیر 236 درصد افزایش سرمایه گذاری به وسیله افراد غیر پاکستانی داشته ایم.

وی با اشاره به بهتر شدن شرایط مالی کشور گفت: مسئولین صندوق بین المللی پول به این موضوع مهم تاکید نموده اند که سیاست های دولت اسلام آباد در راستا پیشرفت مالی موثر بوده است.

مشاور دارایی نخست وزیر پاکستان اضافه کرد: نرخ رشد مالی کشور نیز افزایش پیدا نموده است و ما معتقدیم همراهی مردم با دولت باعث شد تا مسائل موجود به انتها برسند.

دولت عمران خان در یک سال اول شروع فعالیت های خود کوشش زیادی کرد تا دریافت وام های خارجی بر مسائل مالی فائق آید.

کشورهایی مانند چین، عربستان و امارات در این مدت برای پاکستان وام تامین کردند تا مسائل دولت عمران خان کمتر گردد.

صندوق بین المللی پول برای پرداخت وام به پاکستان شرایط سختی داشت و بسیاری از کارشناسان معتقدند برآورده کردن خواسته های صندوق بین المللی پول باعث بروز مسائل مالی در این کشور شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 164

به "صندوق بین المللی پول دومین مرحله از وام درخواستی پاکستان را پرداخت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق بین المللی پول دومین مرحله از وام درخواستی پاکستان را پرداخت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید