کربوهیدرات ها به کاهش وزن یاری می نمایند؟

به گزارش مجله جام جهان، کارشناسان تغذیه توصیه می نمایند اگر می خواهید به وزن ایده آل برسید، باید کنار فیبر و پروتئین، باید کربوهیدرات های پیچیده را هم مصرف کنید. کربوهیدرات های پیچیده در نان های سبوس دار، دانه ها و غلات کامل وجود دارند. مصرف این منابع غذایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع 2، چاقی و بعضی از انواع سرطان را کاهش می دهد:

کربوهیدرات ها به کاهش وزن یاری می نمایند؟

نان چاودار: این نوع نان منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده بعلاوه فیبر است و مصرف آن به کاهش وزن یاری می نماید. خاصیت دیگر مصرف نان چاودار، جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2، یاری به پیشگیری از سنگ های صفراوی و افزایش سلامت دستگاه گوارش است.

کینوا: دانه های کینوا سرشار از فیبر و پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 بوده و به کاهش وزن یاری می نمایند. پروتئین موجود در این دانه ها سطح قند خون را در محدوده سالم نگه می دارد. دانه های کینوا کالری بالایی دارند پس آنها را در حد اعتدال مصرف کنید.

عدس: پر از فیبر و کم چرب است. عدس یکی از برترین کربوهیدرات ها برای کاهش وزن به تعداد می رود. مصرف عدس شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. عدس بعلاوه حاوی پروتئین است و مصرف نصف فنجان از نوع پخته آن، 9 گرم پروتئین به بدن می رساند. پروتئین موجود در عدس به بهبود عملکرد ماهیچه ها یاری می نماید.

جو: دانه های جو هم حاوی ویتامین ها و املاح ضروری برای کاهش وزن است. برخی از این مواد مغذی عبارتند از تیامین،آهن، روی و مهمیم. جو کلسترول ندارد و سرشار از فیبر است. مصرف جو منجر به کاهش خطر پرفشاری خون، بهبود سلامت قلب و عروق، جلوگیری از پوکی استخوان و دیابت می گردد.

لوبیا: تحقیقاتی که نتایج آنها در مجله انجمن تغذیه آمریکا منتشر شده، نشان می دهد کسانی که به طور مرتب لوبیا مصرف می نمایند، نسبت به کسانی که گوشت می خورند، کمتر شاهد افزایش چربی های دور کمر می شوند و خطر ابتلا به چاقی در آنها 23 درصد کمتر است. لوبیا منبع غنی از آهن، فیبر و پروتئین است و مصرف آن به احساس سیری طولانی مدت یاری می نماید.

گندم سیاه: منبع غنی از پروتئین است و مصرف آن در ساخت عضلات مفید خواهد بود. چیزی که گندم سیاه را از سایر مواد متمایز می کند وجود مهمیم و فیبر بالا در آن است. مصرف گندم سیاه ممکن است جریان خون را بهبود بخشد و منجر به کاهش کلسترول گردد.

Wikihow

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1317

به "کربوهیدرات ها به کاهش وزن یاری می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کربوهیدرات ها به کاهش وزن یاری می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید