5 ترفند عالی برای داشتن موهای فر درخشان و زیبا

به گزارش مجله جام جهان، اگر شما هم موهای فر و مجعد دارید حتما این سوال برایتان پیش آمده که چرا موهایتان مثل موهایی که در تبلیغات شامپو نشان داده می گردد براق و درخشنده نیست. باید بدانید که این موضوع به عوامل مختلف آسیب زایی مثل استرس، رژیم غذایی نامناسب و بیماری های خاصی مرتبط است. اما خوشبختانه ترفندهایی برای داشتن موهای درخشان وجود دارد که به راحتی می توانید آن ها را اجرا کنید.

5 ترفند عالی برای داشتن موهای فر درخشان و زیبا

در این مطلب از خبرنگاران مگ می خواهیم 5 ترفند عالی برای داشتن موهای درخشان، مخصوص افرادی که موی فر و مجعد دارند، را به شما آموزش بدهیم.

اصول اولیه برای داشتن موهای درخشان

یک راز ساده پشت درخشندگی کمتر موهای فر نسبت به موهای صاف وجود دارد. فولیکول های موهای مجعد و فر منحنی هستند و به همین علت وقتی موها بلند می شوند فر می خورند. هرچه انحنای موهای شما بیشتر باشد، پوسته های کوتیکول کمتر به یکدیگر می چسبند و هسته مو را می پوشانند.

به همین علت است که حجم موهای فر بیشتر است اما مقدار خشکی و وز شدن آن هم نسبت به موهای صاف بیشتر است. به همین علت باید بهتر تغذیه شوند چون قسمت هایی از کوتیکول باز است و موها متخلخل هستند.

هرچه کوتیکول صاف تر باشد موها براق تر هستند چون مقدار این تخلخل کمتر است. اما این موضوع نمی تواند جلوی درخشان شدن موهای شما را بگیرید. با ترفندهایی که در ادامه یاد می گیرید می توانید از داشتن موهای درخشان و فرفری لذت ببرید.

5 ترفند برای داشتن موهای درخشان

اگر این 5 ترفند و نکته را در روتین مراقبت از موهایتان اجرا کنید و کاملا به آن ها پایبند باشید، موهای فر شما در عین حال که زیبا و پرحجم هستند، درخشان و براق هم می شوند.

1. از مرطوب نماینده و مواد مغذی بهره ببرید

اولین قدم انتخاب محصولات مناسب برای شستن موهای فر است. هدف این است که علاوه بر تمیز شدن، موها بیش از حد خشک نشوند تا بعد از حمام موهای درخشان داشته باشید. پس برای شست وشوی موها باید یک شامپو با مواد مرطوب نماینده و مغذی انتخاب کنید.

مثلا شامپوی هربال مخصوص موهای فر و مجعد حاوی کراتین، لیمونن، مالارا، کتان، آرژنین، لینالول و پروتئین کلاژن است است که رطوبت را در تمام بخش های موی فر حفظ می نماید.

اگر هم تمایلی به استفاده از محصولات شیمیایی برای درخشان کردن موها ندارید می توانید از شامپوهای بدون براق نماینده و بدون سولفات بهره ببرید و به جای آن با شست وشوی موها با سرکه سیب آن ها را درخشان کنید.

کره های گیاهی، مثل شی باتر، یا روغن هایی مثل نارگیل، آرگان یا زیتون هم می تواند موها را درخشان کند. فقط باید نیم ساعت قبل از شست وشو، موها را به آن آغشته نموده و سپس به روش همیشگی موها را بشویید.

این نکته را هم از قلم نیاندازید که موها در زمان شست وشو بسیار آسیب پذیر هستند پس نباید آن ها را محکم بشویید. بهتر است شامپو را کف دست ها بریزید و بعد به ریشه موها بمالید. سپس با نوک انگشت ها کف سر را به آرامی ماساژ بدهید تا کف شامپو به ساقه موها برسد.

برای پر کردن تخلخل موهای فر هم می توانید از ماسک موهای مختلف بهره ببرید. برخی از این ماسک موها را باید در حین شست وشو و برخی دیگر را پس از شست وشو بهره ببرید.

2. کوتیکور های مو را صاف کنید

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای داشتن موهای درخشان انجام دهید، بستن و صاف کردن کوتیکول های مو بعد از شست وشو است. در ادامه چند ترفند برای صاف کردن کوتیکول های مو را می خوانید:

  • در آخرین مرحله شست وشوی مو از نرم نماینده بهره ببرید.
  • موهای خود را با آب خنک بشویید. این کار به بسته شدن کوتیکول ها و ایجاد درخشندگی یاری می نماید.
  • از مایعات اسیدی بدون ضرر مثل آبلیمو یا سرکه سیب به موهای خود بزنید تا کوتیکول ها صاف شوند.
  • موهای خیس را با حوله نخی یا میکروفایبر خشک کنید تا از ایجاد موخوره جلوگیری گردد.
  • گاهی سشوار کشیدن بلافاصله بعد از شست وشو، مخصوصا اگر با جریان هوای خنک باشد، می تواند علاوه بر حفظ فر موها به درخشان شدن آن ها یاری کند.

3. محصولات مناسب را انتخاب کنید

انتخاب شامپو، نرم نماینده و ماسک موی مناسب و با کیفیت می تواند علاوه بر سالم نگه داشتن موهای شما به درخشندگی آن هم یاری کند. مثلا سرم موی حاوی کراتین می تواند علاوه بر تغذیه، موهای درخشان را به شما هدیه بدهد.

4. جلوی وز کردن موها را بگیرید

برای درخشان نگه داشتن موها بهتر است از محصولات مراقبت از مو که وز موها را از بین می برد بهره ببرید. اما برترین محصولات از بین برنده وز موها چیست؟

موس، ژل و اسپری مو می تواند علاوه بر فر نگه داشتن موها، از وز کردن آن ها جلوگیری نموده و ظاهر موها را زیبا نگه داشته، آن ها را درخشان جلوه دهد.

5. انتهای دوشاخه شده موها را کوتاه کنید

اگر انتهای موهای شما دوشاخه شده یا آسیب دیده باشد می تواند به راحتی درخشندگی موهای شما را از بین ببرد. اگر نوک موهای شماخشک، آسیب دیده یا شکافته شده است اصلا نگران نباشید. کافی است فقط نوک موها را کوتاه کنید تا هم ظاهر موها بهتر گردد هم به راحتی درخشان شوند.

مرور کلی

اغلب افرادی که موهای فر یا مجعد دارند روزهای زیادی را با موهای کدر خود کلنجار رفته اند تا آن ها را مثل عکس های تبلیغات شامپو درخشان نمایند، اما بدون اطلاع از ترفندهای مخصوص امکان به نتیجه رسیدن این کار وجود ندارد. در این مطلب 5 ترفند اساسی و کاربردی برای داشتن موهای درخشان آموزش داده شد. اگر شما هم ترفند خاصی برای براق کردن موهای زیبای فرفری خود دارید حتما در قسمت کامنت ها برای ما بنویسید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: bebeautiful

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 خرداد 1402 بروزرسانی: 14 خرداد 1402 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1796

به "5 ترفند عالی برای داشتن موهای فر درخشان و زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ترفند عالی برای داشتن موهای فر درخشان و زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید